Ugye ön is becsatolja a biztonsági övet?

A passzív biztonsági rendszer szükségességét mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy tavaly a közlekedési balesetben elhunyt 468 járművezető és utas közül 268-an nem használták a biztonsági övet.

2019. 12. 12. 13:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Összesen 20 687 járművezetőt ellenőriztek a rendőrök ősszel egy akció keretében, amely során közel 1500 fő ellen indult eljárás, mert nem használták a biztonsági övet – tájékoztatta a Magyar Nemzetet az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK), hozzátéve, hogy a teherautók és a buszok biztonságiöv-használatával kapcsolatos ellenőrzésen 3500 járművezetőből kilenc főnél kellett eljárni. A rendőrök szerint Magyarországon a közlekedők körülbelül 77 százaléka, a hátsó üléseken pedig az utasok mindössze 49 százaléka köti be magát.

Pedig a passzív biztonsági rendszer szükségességét mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy tavaly a közlekedési balesetben elhunyt 468 járművezető és utas közül 268-an nem használták a biztonsági övet. A súlyos sérüléssel járó balesetek esetében ez az arány még rosszabb: 62 százalékuk nem volt bekötve.

– A rendőrség ezeket az eredményeket lesújtó adatként értékeli – reagálta az ORFK a tavalyi év összesítésére.

A biztonsági öv nem a baleset elkerülhetőségében, hanem a bekövetkezett baleset következményeinek mérséklésében játszik fontos, sőt nélkülözhetetlen szerepet. A szakemberek szerint egy közúti közlekedési baleset során három, egymástól jól elkülöníthető ütközés történik. Az első akkor, amikor a balesetben érintett valaminek nekiütközik. Ezt követi a második ütközés, amikor a jármű utasterében tartózkodó személyek teste a tehetetlenségi erő hatására nagy erővel, hirtelen előrelendül, és – amennyiben nem használnak biztonsági övet – a kormánynak, a műszerfalnak és a szélvédőnek csapódik. A harmadik ütközéskor pedig a belső szervek ütődnek neki a bordáknak, csontoknak. Ezek alapján a biztonsági öv elsősorban a második ütközés hatásaitól óvja az utasokat – emlékeztet a rendőrség.

A kismamák számára is életmentő a biztonsági öv használata, ám bizonyos helyzetekben veszélyezteti a magzatot: a megfeszülő öv ugyanis lepényleváláshoz vagy méhrepedéshez vezethet. A rendőrség megelőzésképp azt javasolja, a leendő édesanyák az úgynevezett övterelőt használják, amellyel a biztonsági öv becsatolását követően az alul futó vízszintes pántot egysze­rűen le lehet húzni a kismama hasáról a két lába közé.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.