Gyorshajtás, engedély nélküli átalakítás, vezetői engedély hiánya – a magyar motorosoknál ezek okozzák a legnagyobb problémát az Országos Rendőr-főkapitányság szerint. Az utak, a közlekedők biztonságára ügyelő rendőröknek az a tapasztalata, hogy a motorkerékpárokat vezetők 10-15 százalékának nincs érvényes jogosítványa. Ennek a számnak a fele azokra érvényes, akik egyáltalán nem is vizsgáztak le motorkerékpár vezetéséből, a másik rész csak gépkocsira vagy segédmotorra érvényes, 48 lóerőnél nagyobb teljesítményű motorkerékpárra nem érvényes vezetői engedéllyel ül egy nagyobb motor nyergébe. Ez a szám a statisztikát elemezve önmagában nem tűnik soknak, de ha a Magyarországon forgalomba helyezett kétszázezer motorkerékpárhoz viszonyítjuk, akkor ez a 20-30 ezres nagyságrendű motoros tömeg már jelentős veszélyforrás az utakon. Ebbe a számba ráadásul még nem tartoznak bele azok, akik 50 köbcentis, rendszám nélküli robogók irataival üzemeltetnek nagyobb, 125-ös, 150-es gépeket, hogy ezzel is megspórolják a forgalomba helyezés, a vizsga, a magasabb biztosítás költségeit.
Mesebeli kirándulásnak is beillő terepgyakorlat: így barangolták be a Kárpátokat a jövő tanárai
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem terepgyakorlatán élményszerű a tanulás és az oktatás.