Az Amnesty International Magyarország 2021-ben immár nyolcadjára hirdette meg az Összpont elnevezésű emberi jogi diákversenyét, ahol az középiskolás gyerekek – Soros civiljeinek a szemüvegén keresztül – a jogállam, az oktatás, a gyerekjogok, a diszkrimináció, valamint a nemek közötti egyenlőség témaköreibe nyerhetnek betekintést. A február óta tartó diákverseny során az Amnesty mentorai a fő hangsúlyt arra helyezik, hogy a versenyzők megtanuljanak kiállni saját választott emberi jogi témájuk mellett, amelyhez az aktivisták olyan „nélkülözhetetlen” készségek elsajátítását is biztosítják, mint a petícióírás és a kampánytechnika.
A diákok körében végzett fejtágítás eredményeképpen eddig tizenhét, magyar és angol nyelven elérhető kezdeményezés látott napvilágot, ahol egyebek mellett
az LMBTQ-párok és egyedülállók gyermekvállalási jogainak támogatását, a független állampolgári ismeretek bevezetését, a diszkriminatív nyelvhasználatról szóló párbeszéd megvalósítását, továbbá független közmédiát, valamint az EU-s pénzek átláthatóvá tételét követelik.
A kezdeményezések alapján a legsürgetőbb problémának egyértelműen a gyermeket akaró azonos nemű párok és egyedülállók érdekérvényesítési jogai bizonyultak. A témával foglalkozó diákok hangsúlyozták: arra kérik az országgyűlési képviselőket és Varga Judit igazságügyi minisztert, hogy a gyermekek érdekeit szem előtt tartva módosítsák a Polgári törvénykönyv örökbefogadásra vonatkozó részét. Véleményük szerint több felmérés is kimutatta, hogy
a gyerekeknek nincs szükségük heteroszexuális szülőkre,
ugyanúgy, mint hogy arra sincs szükség, hogy a gyerek egészségéhez és jólétéhez biológiai kapcsolat legyen szülő és gyerek között. Szerintük egyetlen kutatás sem igazolja, hogy az azonos nemű párok által nevelt gyerekek bármiben is különböznének a heteroszexuális párok által neveltektől, legyen szó iskolai teljesítményről vagy akár az örökbefogadott gyerek szexuális orientációjáról, így
a rendelet semmi máson nem alapul, mint gyűlöleten és diszkrimináción.
A következő petícióban Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkárhoz fordulnak, hogy az etikaoktatás tanmenetében biztosítson teret a diszkriminációról szóló párbeszédnek, valamint azt is szorgalmazzák, hogy az irodalom-, történelem- és ének-zene órákon diskurzus kezdődjön a „mai normatívától eltérő” identitású emberek életéről és arról, hogy ők mivel járultak hozzá a világ fejlődéséhez.