Megengedő megoldást választott az erzsébetvárosi parkolási rendszer átalakításakor Niedermüller Péter polgármester és csapata, de nem biztos, hogy ezzel sikerül elérniük kitűzött céljukat: enyhíteni a VII. kerület parkolási problémáit. A DK-s polgármester több fórumon elmondta, a sűrűn beépített Belső-Erzsébetváros zöldítése nem oldható meg parkok, fasorok létrehozásával, azokra egyszerűen nincs hely.
Jobb levegőhöz, csendesebb lakókörnyezethez akkor juthatnak az itt élők, ha az autós forgalom rendjén változtatnak.
Niedermüllerék a fővárossal, a szomszéd kerületekkel, a Budapesti Közúttal és a BKK-val egyeztetve tavaly nyáron megkezdték a forgalom átterelését, a végső cél pedig egy, a történelmi zsidó negyed területét lefedő védett övezet létrehozása, ahová csak a helyben élők és a vállalkozásokat kiszolgáló szállítmányok hajthatnak majd be.
Ezzel a projekttel összefüggésben láttak hozzá a parkolási rend átalakításához is. A polgármester egy videóüzenetben elmondta, a kerületben 12 ezer autó van bejelentve, ezzel szemben mindössze 7200 parklóhellyel lehet számolni. A hely tehát már az itt élőknek sem elég, a napi átmenő forgalom csak nehezíti a helyzetet.
Az önkormányzat a kizárólag lakossági parkolás bevezetésével enyhítene a helyzeten, nehezen érthető azonban, mindez működhet-e. Az önkormányzat a Magyar Nemzet kérdésére azt válaszolta, ilyen parkolási engedélyt minden kerületi illetőségű lakos igényelhet, tehát –ellentétben más kerületekkel – itt nem háztartásonként adnak ki egyet, hanem – ahogy azt az önkormányzat kérdésünkre elmagyarázta – egy személy csak egy autóra kérhet engedélyt, de lakásonként akármennyi igényelhető. Kérdés, hogy ez mekkora hányadát teszi ki a 12 ezer bejelentett autónak.
Igényelhetnek kizárólagos lakossági parkolási engedélyt a bérelt lakásban élők is, abban az esetben, ha meg tudnak alkudni a bérbeadóval, és bejelentkeznek az ingatlanba.
A kiadott engedélyek egyébként a VII. kerület egész területére vonatkoznak, kivéve néhány nagy forgalmú helyet. Az önkormányzat tájékoztatása szerint „a lakossági várakozási hozzájárulás a kerületi önkormányzati tulajdonú közúti várakozóhelyein és a fővárosi önkormányzati tulajdonú közúti várakozóhelyeken – kivéve a Baross téren, az Erzsébet körúton, a Károly körúton, a Thököly úton és a Dózsa György úton – időtartam korlátozás nélküli várakozásra jogosít”.
Borítókép: Neidermüller Péter polgármester arról számolt be, hogy csaknem kétszer annyi autó van a kerületben bejelentve, mint amennyi a parkolóhely