Kérdéses, hogy megoldást hoz-e az új erzsébetvárosi parkolási rendszer

Egyelőre nehezen átlátható, hogyan oldja meg az új erzsébetvárosi parkolási rendszer a régóta fennálló problémákat. Ha az itt élők valamennyi autóra igényelnek kizárólagos lakossági parkolási engedélyt, majdnem kétszer annyi autóval kell számolni, mint amennyi parkolóhely van.

Kerékgyártó György
2021. 12. 06. 15:08
KARÁCSONY Gergely; NIEDERMÜLLER Péter
Budapest, 2019. oktber 9. Niedermller Pter VII. kerleti ellenzki polgrmester-jellt, a Demokratikus Koalci alelnke beszl a Brcsak stadion lehetnk cmmel tartott sajttjkoztatn a VII. kerleti Pterfy Sndor Utcai Krhz- Rendelintzet s Baleseti Kzpont eltt 2019. oktber 9-n. MTI/Balogh Zoltán Fotó: Balogh Zoltán Forrás: MTI
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megengedő megoldást választott az erzsébetvárosi parkolási rendszer átalakításakor Niedermüller Péter polgármester és csapata, de nem biztos, hogy ezzel sikerül elérniük kitűzött céljukat: enyhíteni a VII. kerület parkolási problémáit. A DK-s polgármester több fórumon elmondta, a sűrűn beépített Belső-Erzsébetváros zöldítése nem oldható meg parkok, fasorok létrehozásával, azokra egyszerűen nincs hely. 

Jobb levegőhöz, csendesebb lakókörnyezethez akkor juthatnak az itt élők, ha az autós forgalom rendjén változtatnak.

Niedermüllerék a fővárossal, a szomszéd kerületekkel, a Budapesti Közúttal és a BKK-val egyeztetve tavaly nyáron megkezdték a forgalom átterelését, a végső cél pedig egy, a történelmi zsidó negyed területét lefedő védett övezet létrehozása, ahová csak a helyben élők és a vállalkozásokat kiszolgáló szállítmányok hajthatnak majd be.

Ezzel a projekttel összefüggésben láttak hozzá a parkolási rend átalakításához is. A polgármester egy videóüzenetben elmondta, a kerületben 12 ezer autó van bejelentve, ezzel szemben mindössze 7200 parklóhellyel lehet számolni. A hely tehát már az itt élőknek sem elég, a napi átmenő forgalom csak nehezíti a helyzetet.

Az önkormányzat a kizárólag lakossági parkolás bevezetésével enyhítene a helyzeten, nehezen érthető azonban, mindez működhet-e. Az önkormányzat a Magyar Nemzet kérdésére azt válaszolta, ilyen parkolási engedélyt minden kerületi illetőségű lakos igényelhet, tehát –ellentétben más kerületekkel – itt nem háztartásonként adnak ki egyet, hanem – ahogy azt az önkormányzat kérdésünkre elmagyarázta – egy személy csak egy autóra kérhet engedélyt, de lakásonként akármennyi igényelhető. Kérdés, hogy ez mekkora hányadát teszi ki a 12 ezer bejelentett autónak. 

Igényelhetnek kizárólagos lakossági parkolási engedélyt a bérelt lakásban élők is, abban az esetben, ha meg tudnak alkudni a bérbeadóval, és bejelentkeznek az ingatlanba. 

A kiadott engedélyek egyébként a VII. kerület egész területére vonatkoznak, kivéve néhány nagy forgalmú helyet. Az önkormányzat tájékoztatása szerint „a lakossági várakozási hozzájárulás a kerületi önkormányzati tulajdonú közúti várakozóhelyein és a fővárosi önkormányzati tulajdonú közúti várakozóhelyeken – kivéve a Baross téren, az Erzsébet körúton, a Károly körúton, a Thököly úton és a Dózsa György úton – időtartam korlátozás nélküli várakozásra jogosít”.

Borítókép: Neidermüller Péter polgármester arról számolt be, hogy csaknem kétszer annyi autó van a kerületben bejelentve, mint amennyi a parkolóhely

 

 

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.