Valamennyi képzési helyszínen elérhetők a heti rendszerességgel szervezett szakmai klubdélutánok, amelyek célja a tanulás mellett a közösségépítés is. A diákok részt vehetnek angol és német nyelvi, beszédkészség-fejlesztő kurzusokon. A legaktívabb tanulók pedig egész hetes belföldi és külföldi tematikus tanulmányi utazásokon fejleszthetik szakmai és idegen nyelvi tudásukat.
A program résztvevői választhatnak négy- vagy nyolchetes rendszerben működő e-learning kurzusok közül, amelyek a többi között a modern történelemmel, a közgazdaságtannal, a pszichológiával, a joggal, az irodalommal, a nemzetközi kapcsolatokkal foglalkoznak, továbbá van egy magyar és angol nyelvű íráskészség-fejlesztő kurzus is.
A program célja a középiskolások hosszú távú nevelése, oktatása
– Aki az MCC valamely programjában részt vesz, az már ezzel sokat tesz magáért és a közösségéért. Gondolkodik önmagáról, a tehetségéről, a lehetőségeiről, a jövőjéről
– mondta Szalai Zoltán. A főigazgató hozzátette: a tudatosságnak erre a szintjére eljutni egyáltalán nem egyszerű. Tudatosan tervezni és tenni azért, hogy szellemi javainkban gyarapodjunk, ritka erőfeszítést igényel, amelynek a gyümölcseit csak hosszabb távon szedhetjük le – magyarázta.
Szalai Zoltán úgy fogalmazott: „Rögös út vezet a kiválóság magaslataihoz, azonban az MCC arra vállalkozik, hogy ennek az útnak a kiszámíthatatlanságát csökkentse valamelyest.”
Az idén 27 éves, immár 7300 diák képzését végző Mathias Corvinus Collegium az ország legnagyobb tehetséggondozó intézménye, amelynek középiskolás programja 2002 óta működik. Az idei tanévet több mint 4500 középiskolás diák kezdte meg az MCC-ben; a résztvevők száma folyamatosan emelkedett az elmúlt években.