Zalaegerszeget is bekapcsolja a magyar autópálya-hálózatba az M76-os „okos út”

Zalaegerszeget is bekapcsolja a magyar autópálya-hálózatba az M76-os gyorsforgalmi út, amely nem a legdrágább autópálya lesz Magyarországon, hanem az eddigi legnehezebb domborzati viszonyok között megépülő, legkorszerűbb hazai gyorsforgalmi útszakasz – közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) kedden az MTI-vel.

Forrás: MTI2023. 12. 19. 18:44
Hollád, 2020. október 22. Az új M76-os autóút M7-es autópálya holládi csomópont - Balatonszentgyörgy közötti szakasza Balatonszentgyörgy közelében 2020. október 22-én, az átadásakor. MTI/Varga György Fotó: Varga György
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mint írták, a 31 kilométer hosszú gyorsforgalmi úton harminckilenc híd és négy völgyhíd épül majd.

Zalaegerszeget is bekapcsolja a magyar autópálya-hálózatba az M76-os „okos út”. Fotó: MTI/Varga György

A tárca tájékoztatása szerint a beruházásban a zalai vármegyeszékhely, valamint Keszthely négysávos kapcsolata mellett a sármelléki repülőtér bekötése, Fenékpuszta és Sármellék között pedig a 76-os főút fejlesztése is megvalósul, továbbá Nemesrádó területén az út üzemeltetési feladatait is ellátó korszerű Üzemmérnökségi telepet is építenek.

Az épülő gyorsforgalmi út nemcsak egy Zalaegerszeget az M7-es autópályával összekötő szakasz, hanem egy úgynevezett „okos út” is – hangsúlyozták, hozzátéve, hogy a beruházás kiemelkedik a többi magyarországi gyorsforgalmi út közül, tekintettel arra, hogy abba olyan elemek és innovatív megoldások kerülnek, amelyeknek üzemeltetési, baleseti tapasztalatait kielemezve, azok felhasználhatóak lesznek a későbbi útfejlesztések megvalósítása során is.

Beépítenek egy mozgatható terelőfal rendszert, a Rolling Barrier „görgős korlát” védelmi rendszert, a Blue System „drótkötél korlát” rendszert, egy motoros alácsúszásgátló rendszert, a szemből történő útra hajtásra figyelmeztető rendszert, valamint okos világítást, napelemeket, valós idejű szenzorokat és automatikus jégmentesítést is – közölték.

A beruházás keretében ezen kívül nagysebességű járműtesztelésre alkalmas, közel 11 kilométer hosszúságú 26 méteres koronaszélességgel rendelkező, autópálya keresztmetszetű tesztszakasz is épül a ZalaZone Járműipari tesztpálya tesztigényeihez szükséges műszaki megoldások elvárásainak megfelelően – írta közleményében az ÉKM.

Borítókép: Az új M76-os autóút M7-es autópálya holládi csomópont – Balatonszentgyörgy közötti szakasza Balatonszentgyörgy közelében 2020. október 22-én, az átadásakor (Fotó: MTI/Varga György)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.