Az egyes országokban magától értetődő, hogy adottak a jól bevált közlekedési szabályrendszerek, amelyek célja a közúti biztonság növelése. Azonban akadnak köztük olyanok is, amelyek kifejezetten furcsának tűnhetnek. Az autóadatokkal foglalkozó carVertical szakértői összegyűjtötték, melyek a járművezetésre vonatkozó legszokatlanabb szabályok a nagyvilágban.
Sok gyalogos tapasztalhatta már azt a kellemetlenséget, amikor egy esőben száguldó autó lefröcsköli. Ha az Egyesült Királyságban egy ilyen felelőtlen sofőrt a hatóságok rajtakapnak, a körülményektől függően 100–5000 font közötti pénzbírságot, valamint büntetőpontokat is kiszabhatnak rá. Tehát az Egyesült Királyságban tilos gyorsan áthaladni egy pocsolyán, ám ez inkább meglepően logikus, mintsem furcsa szabályozás.
Egy fokkal különösebb a svájciak zéró zajtoleranciája: Svájcban fontosnak tartják az éjszakai nyugalmat, így a zajkeltést számos jogszabállyal korlátozzák. Este tíz óra és reggel hét óra között például tilos hangosan becsapni a járművek ajtaját, a motorháztetőt vagy a csomagtartó fedelét. Az autósok hirtelen gázadással sem zavarhatják meg a lakott területek nyugalmát. Piros lámpánál várakozás közben a motort le is kell állítani.
A svájciak itt nem álltak meg a furcsa szabályokat illetően: az országban ugyanis tilos a forgalmat folyamatosan filmezni. A kamerát kizárólag kiemelt közúti események rögzítésekor lehet bekapcsolni.
A filmre felvett személyeket tájékoztatni is kell arról, hogy rögzítik őket. Hogy ez a gyakorlatban hogyan valósul meg, még a svájciak számára is fogós kérdés lehet.
Ahány ház, annyi szokás
Az ohiói Youngstownban nem fogyhat ki a benzin a járművekből. A város vezetése arra kötelezi a járművezetőket, hogy tartsanak elegendő üzemanyagot a tartályban, hogy az elakadt járművek ne akadályozzák a forgalmat a kereszteződésekben és ne veszélyeztessék a többi közlekedőt.
A Delaware állambeli Fenwick Islanden tilos járműben aludni, átöltözni vagy főzni.
Cipruson tilos vezetés közben enni vagy inni.
Ausztráliában tilos a járművezetőknek úgy vezetni, hogy a testük bármely része kilóg az ablakon. A szabályozás célja, hogy megelőzze a különféle baleseteket, amikor egy autó más járművek mellett halad el. Az egyetlen kivétel az lehet, amikor az autó irányjelzői nem működnek, és a vezetőnek jeleznie kell a tervezett manővert a többi közlekedőnek.
Észtországban jégen közlekedve nem kell biztonsági övet használni. Az országban télen speciális jégutakat alakítanak ki bizonyos helyeken, hogy a járművezetők átkelhessenek a tavakon vagy folyókon, és gyorsabban elérjék az úti céljukat. A biztonsági övre azért nincs szükség, mert baleset esetén így könnyebb kijutni a járműből.
A fedélzeti kamera használata nem mindenhol engedélyezett
Portugáliában tilos a közlekedés többi résztvevőjéről felvételt készíteni, és magát a kamerát sem szabad az autóban tartani.
Luxemburgban szintén tiltják a fedélzeti kamerák használatát, de nem szabályellenes, ha a készülék az autóban van.
Rengeteg közlekedési balesetet okoz, ha a sofőrök figyelmét elvonja valami. A balesetek számának csökkentése érdekében 2015-ben bevezettek egy jogszabályt Franciaországban, amely vezetés közben tiltja a fej- és fülhallgató használatát. A szabályzat szerint a telefonon beszélő sofőr még kihangosító berendezéssel sem tud teljes mértékben a vezetésre koncentrálni, mert így is fennáll a veszély, hogy balesetet okoz. Ez a tilalom más járművezetőkre, köztük a kerékpárosokra is vonatkozik.
Az óriási forgalom mérséklésére Manilában, a Fülöp-szigetek fővárosában megszabják, hogy bizonyos utakat mely napokon lehet használni. Ha például egy autó rendszáma 1-re vagy 2-re végződik, hétfőnként 7 és 19 óra között nem közlekedhet bizonyos utakon. Egyes sofőrök azonban a törvényt kijátszva két autót használnak, és mindig az aznap engedélyezett kocsival kelnek útra. Az ázsiai országokban másként próbálják korlátozni az autók mozgását. Az indonéziai Jakartában például bizonyos utcákat és utakat csak olyan autók használhatnak, amelyekben legalább három személy utazik.
Elég a szomszédba menni
A Romániába utazó sofőröknek rendszeresen gondoskodniuk kell autójuk tisztaságáról. Ha a rendőrök azt látják, hogy a jármű ablakai koszosak és akadályozzák a sofőrt a kilátásban, pénzbírságot szabhatnak ki.
A jogszabály nem határozza meg, hogy milyen mértékű szennyezettséget kell koszosnak ítélniük a rendészeknek, ezért a közlekedési hatóságok minden esetet egyedileg bírálnak el.