A tolnai nő – aki a napokban tett feljelentést – először egy férfitól kapott hívást, aki banki alkalmazottnak adta ki magát, ezt kővetően egy másik hölgy is jelentkezett, aki nyomozónak adta ki magát. A férfi azt állította, hogy ismeretlenek háromszor próbáltak meg alkalmanként kilencvenezer forintot leemelni a számlájáról, de a rendőrséggel már nyomon követik a tetteseket – írta meg a Teol.
Ezután arra kérte a nőt, hogy töltse le a Supremo Mobile Assist nevű alkalmazást, nehogy újra áldozattá váljon. Emellett azt javasolta, hogy a telepítés során tartsa a telefonját képernyővel lefelé. A folyamat majdnem három órát vett igénybe, és mire a nő rájött, hogy valami nincs rendben, már késő volt:
az egyik bankszámlájáról csaknem ötmillió forintot emeltek le.
Se a bankok, se a rendőrség nem kérik, hogy távoli hozzáférést biztosító programokat telepítsenek az eszközeikre. Emellett senki ne adja meg ismeretleneknek a személyes, banki vagy bankkártyaadatait és biztonsági kódjait!
A rendőrség emberekkel való kapcsolattartására szigorú jogszabályok vonatkoznak. Az elektronikus kommunikáció elsődleges felülete az ügyfélkapu, a hivatali kapu vagy a cégkapu, a rendőrség küldhet levelet hivatalos e-mail-címről és postai úton is, azonban a Gmail levelezőrendszerből soha.