Hiába ígérte Karácsony Gergely, hogy park épül a Városháza mellett, felújítják a Népligetet, megújul a Nagykörút, átalakítják a rakpartot és megépül a pesti fonódó villamos hálózat is. A főpolgármester az első ciklusa előtt programjában „budapesti nagyerdőt” ígért, ebből a mai napig nem lett semmi. Tervek, ígéretek vannak, ám a látványos fényképeken kívül semmi sem került még tervezőasztalra sem. Ezzel szemben gombamódon szaporodtak a „gerikarók” az Üllői úton, a Nagykörúton és a Váci úton. Karácsony Gergely a kerékpárutak építését letudta sárga festékcsíkokkal, amelyet vagy az autók sávjából, vagy felszámolt parkolóhelyek árán valósított meg, elenyésző forrásból. A közösségi költségvetésnek köszönhetően felfestett néhány zebrát és kihelyezett néhány padot. Pontosan három közvécét telepített Budapesten.
Megjegyzendő: a közösségi költségvetés kis volumenű projektjeivel is elmaradásban van.
Emellett nyaranta lezárta az autóforgalom elől a pesti alsó rakpartot és kihelyezett néhány raklap bútort, majd mobil pálmafákkal zöldítette az aszfaltot. Az előző ciklusban ugyan két nagyobb beruházást befejezett, mint a Lánchíd felújítása vagy a Blaha Lujza tér átépítése. Ám ezeket még a Tarlós István vezette főváros készítette elő és rendelt mellé forrást. Ráadásul a közösségi közlekedést érintő CAF villamosok és az önjáró trolik beszerzését is a korábbi vezetés indította el, kötött rá szerződést és adott forrást. Karácsony-féle vezetésnek csak befejeznie kellett az elindított folyamatot.
Míg az előző vezetés megvalósította a budai fonódó villamos hálózatot, úgy tűnik, hogy a pesti „testvérére” várni kell még. Ráadásul Karácsonyéknak a dél-budai fonódó villamos vonalat sem sikerült befejezniük, Budafokon továbbra is négy megálló várja, hogy becsatlakozhasson a dél-budai fonódóba.
Ezek közül van egy olyan megálló, ahol 2025-ben a sínekre ugrálnak le az utasok. Ezzel szemben most a főváros a belváros szívében, a Bajcsy-Zsilinszky úton terveztet villamosvonalat. A tervek szerint alig több mint két kilométeres bővítéssel összekötnék a Budafokról és Kelenföldről a Deák térre tartó, illetve a Lehel tér és Káposztásmegyer közötti vonalakat. A tervezés várhatóan 2027-re fejeződik be, utána kezdődhet meg a villamosvonal építése. Azt azonban jelenleg nem lehet tudni, hogy a főváros miből fogja finanszírozni a vonal építését, ugyanis az uniós források kizárólag a tervezésre állnak rendelkezésre.