Késett a busz vagy a vonat? Így kérheti a kártérítést

Vasárnap elindul a késési biztosítás, amely minden utasnak – legyen az jeggyel vagy bérlettel utazó – jár. Emellett folyamatosan fejlődik a MÁV új alkalmazása és infrastruktúrája is, ahogy a gördülőállomány folyamatos korszerűsítésére is odafigyelnek, hogy az utazás még kiszámíthatóbb és kényelmesebb legyen.

2025. 05. 31. 6:44
Fotó: MTI/Purger Tamás
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Vasárnap indul a késési biztosítás. Június elsejétől kezdve, ha a vonat vagy helyközi busz 20 percnél többet késik, a jegyár fele visszajár. Az online vásárolt jegyek esetében az összeget automatikusan elutalják az utas számlájára. Aki automatában vagy jegypénztárban vette meg a jegyét, az az érkezési állomás pénztárában kapja meg a kártérítés összegét. A visszatérítés legkényelmesebb módja azonban az új MÁV+ alkalmazás, amely mától csak akkor fog megfelelően működni, ha az utasok frissítik az alkalmazást.

Budapest, 2022. december 7.Érdeklődők nézik a számítógéppel vezérelt utastájékoztató elektronikus kijelzőtáblát a főváros Nyugati pályaudvarának nemrég felújított csarnoképületében. A fejpályaudvar kőépületi terveit az osztrák August W. De Serres építész, az acélszerkezetét pedig Seyrig Theofil, a párizsi Eiffel-toronyról világhírűvé vált Eiffel-cég munkatársa tervezte, a 19. század végén. Az épület az utazóközönség előtt 1877 őszén nyílt meg. Balra a MÁV Start Zrt. egyik Záhony felől nemrég érkezett gyorsvonati szerelvénye, jobbra pedig, egy zónázó járatként közlekedő Stadler KISS emeletes vonat vár menetrend szerinti indulásra.MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba ***************************Kedves Felhasználó!Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemű – különösen szerzői jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó szerzője/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelőssége e körben kizárt. késési biztosítás
Vasárnaptól indul a késési biztosítás (Fotó: MTVA/Jászai Csaba)

De nemcsak a jeggyel rendelkezők, hanem a bérletesek is kapnak visszatérítést. Amennyiben egy havi ország- vagy vármegyebérlettel rendelkező utas járatai az adott hónapban legalább 5 alkalommal 20 percnél többet késnek, akkor a következő havi bérletét 10 százalékkal olcsóbban veheti meg. Ha az utasnak Magyarország24 vagy Vármegye24 napijegye van, és 1 alkalommal 20 percnél többet késett a járata, ő is 10 százalékkal olcsóbban veheti meg következő napijegyét – ismertette a MÁV.

Ahhoz, hogy a továbbiakban is mindenki gond nélkül használhassa a MÁV és a MÁV+ mobilalkalmazásokat, frissíteni kell azokat, ugyanis csütörtökről péntekre virradóan megjelent az alkalmazásoknak az új verziója – hívták a figyelmet. Majd hangsúlyozták: 

a frissítés után a MÁV+ alkalmazásban már megjelennek a késési biztosítással kapcsolatos menüpontok, ám ezeket a funkciókat csak június elsejétől lehet teljeskörűen igénybe venni.

 

Más új funkciók is érkeznek

Az alkalmazás – amelyet eddig több mint 50 ezren töltöttek le – ezen túl is bővült új funkciókkal és a jövőben még több hasznos funkció is bekerül a rendszerbe. Az új alkalmazás bevezetése mellett a korábbi applikáció is elérhető és használható marad – ismertette Hegyi Zsolt. A MÁV-Csoport vezérigazgatója a közösségi oldalán részletezte: a MÁV+ induláskor gyors bérletvásárlást tett lehetővé az utasok számára. Most pedig megérkezett az első nagyobb frissítés: így már elérhető a jegyvásárlás funkció is. 

Sőt, most először Magyarországon, a kombinált menetjegy vásárlás is 

– hangsúlyozta. Az alkalmazás megtervezi az utazást az induló és a célállomás között, és egyben adja ki a jegyet akkor is, ha az utas vonatot és buszt is igénybe vesz. Az applikáció tehát átszállás esetén is egyben kezeli az utazást, kényelmesen és egyszerűen – magyarázta Hegyi Zsolt. A jegy digitálisan bemutatható az applikációban de igény szerint egyben és külön-külön is nyomtatható lesz, tehát mostantól a buszjegy is kinyomtatható – tette hozzá.

A vezérigazgató ígérete szerint az új MÁV+ alkalmazás a jövő évre nemcsak utoléri, de le is hagyja a korábbi MÁV alkalmazást. 

A későbbiekben pedig még több hasznos új funkcióval bővül majd az alkalmazás, mint a városi termékek vagy a nemzetközi ajánlatok áttekintése és megvásárlása, illetve nyáron érkezik a klímás járatokkal való útvonaltervezést segítő funkció is.

 

Elindult az új korszak a MÁV-csoport életében

Sorra teljesülnek Lázár János vállalásai. Április elején elindult a Tiszta IC-program, azóta az összes InterCity vonaton indulástól érkezésig takarítók ügyelnek a tisztaságra. Az új személyzet rendben tartja a fedélzetet, összegyűjtik a hulladékot, takarítják a mosdókat és utántöltik a szappant, a WC-papírt vagy éppen a kéztörlőket. Ez naponta mintegy 300 vonaton és 64 ezer kilométeren, több mint 160 ember összehangolt munkáját igényli.

Emellett az új szolgáltatás mellett indult útjára a MÁV+ alkalmazás is, amely mostanra több új funkcióval bővült és vasárnaptól életbe lép a legnagyobb újítása: a késési biztosítás.

A legfontosabb cél az volt, hogy olcsóbb legyen az embereknek a tömegközlekedés, amely az új tarifarendszer bevezetésével meg is valósult. Azonban ez után azt kell, hogy elérjék, hogy jobb is legyen a tömegközlekedés – vélekedett korábban Lázár János. Az építési és közlekedési miniszter korábban azt is kijelentette: 

április elsejével megkezdődik a magyar közlekedés teljes átalakítása.

Az utasok kényelmét nemcsak az új szolgáltatások magas színvonala igyekszik garantálni, hanem az egyre jobb minőségű eszközök is. A Magyar Nemzet korábban már beszámolt róla, hogy egyre több fiatal és korszerű mozdony érkezik a MÁV járműparkjába, amelyekkel könnyebb lesz betartani a menetrendet, valamint száz vasúti kocsit is felújítanak, ezzel javítva az utazás komfortosságát. Mindemellett az aszfalton gördülő állományra is gondolnak, ugyanis ezer új autóbusz beszerzését is elindították.

A száz idén felújítandó vasúti kocsiból már nyolcvanhat elkészült, a többségük ráadásul IC-kocsi, amelyek a nyári járműhiányt enyhíti majd – közölte Lázár János a közösségi oldalán.

A Volán-flottát erősítő ezer vadonatúj autóbuszt pedig két részletben szerzik be. Az első ötszáz darab már az idén megérkezik, míg a második ötszáz majd jövőre. Az első 131 darab modern jármű pedig még a nyáron megérkezik – hívta fel a figyelmet a miniszter.

Idén és jövőre nem kevesebb, mint 70 újabb járművel erősítik a MÁV-csoport mozdonyflottáját. A villanymozdonyok után már a dízelmozdonyok is elkezdtek forgalomba állni – hívta fel a figyelmet a MÁV-csoport vezérigazgatója.

A MÁV eközben a vasúti pályák állapotát is folyamatosan figyelemmel kíséri. A pályakarbantartók az eredmények alapján hozzák meg a szükséges szakmai döntéseket, hogy beavatkozásaikkal biztosítsák a biztonságos közlekedést – közölte Hegyi Zsolt a közösségi oldalán

Az utastájékoztatásra is nagy figyelmet fordítanak. Jelenleg 2800 eszköz működik a cégcsoportnál, amelyeket az év elején felmérték. Ezek közül már több mint kétszáz kijelzőt alkalmassá tettek arra, hogy rendkívüli helyzetekben gyors és hatékony tájékoztatást adjanak az utasoknak. Az információs rendszerek fejlesztését a pályaudvarokon és a járműveken is folytatják – mondta el a MÁV-csoport vezérigazgatója.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTI/Purger Tamás)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.