Elindult az új korszak a MÁV-csoport életében
Sorra teljesülnek Lázár János vállalásai. Április elején elindult a Tiszta IC-program, azóta az összes InterCity vonaton indulástól érkezésig takarítók ügyelnek a tisztaságra. Az új személyzet rendben tartja a fedélzetet, összegyűjtik a hulladékot, takarítják a mosdókat és utántöltik a szappant, a WC-papírt vagy éppen a kéztörlőket. Ez naponta mintegy 300 vonaton és 64 ezer kilométeren, több mint 160 ember összehangolt munkáját igényli.
Emellett az új szolgáltatás mellett indult útjára a MÁV+ alkalmazás is, amely mostanra több új funkcióval bővült és vasárnaptól életbe lép a legnagyobb újítása: a késési biztosítás.
A legfontosabb cél az volt, hogy olcsóbb legyen az embereknek a tömegközlekedés, amely az új tarifarendszer bevezetésével meg is valósult. Azonban ez után azt kell, hogy elérjék, hogy jobb is legyen a tömegközlekedés – vélekedett korábban Lázár János. Az építési és közlekedési miniszter korábban azt is kijelentette:
április elsejével megkezdődik a magyar közlekedés teljes átalakítása.
Az utasok kényelmét nemcsak az új szolgáltatások magas színvonala igyekszik garantálni, hanem az egyre jobb minőségű eszközök is. A Magyar Nemzet korábban már beszámolt róla, hogy egyre több fiatal és korszerű mozdony érkezik a MÁV járműparkjába, amelyekkel könnyebb lesz betartani a menetrendet, valamint száz vasúti kocsit is felújítanak, ezzel javítva az utazás komfortosságát. Mindemellett az aszfalton gördülő állományra is gondolnak, ugyanis ezer új autóbusz beszerzését is elindították.
A száz idén felújítandó vasúti kocsiból már nyolcvanhat elkészült, a többségük ráadásul IC-kocsi, amelyek a nyári járműhiányt enyhíti majd – közölte Lázár János a közösségi oldalán.
A Volán-flottát erősítő ezer vadonatúj autóbuszt pedig két részletben szerzik be. Az első ötszáz darab már az idén megérkezik, míg a második ötszáz majd jövőre. Az első 131 darab modern jármű pedig még a nyáron megérkezik – hívta fel a figyelmet a miniszter.
Idén és jövőre nem kevesebb, mint 70 újabb járművel erősítik a MÁV-csoport mozdonyflottáját. A villanymozdonyok után már a dízelmozdonyok is elkezdtek forgalomba állni – hívta fel a figyelmet a MÁV-csoport vezérigazgatója.
A MÁV eközben a vasúti pályák állapotát is folyamatosan figyelemmel kíséri. A pályakarbantartók az eredmények alapján hozzák meg a szükséges szakmai döntéseket, hogy beavatkozásaikkal biztosítsák a biztonságos közlekedést – közölte Hegyi Zsolt a közösségi oldalán.
Az utastájékoztatásra is nagy figyelmet fordítanak. Jelenleg 2800 eszköz működik a cégcsoportnál, amelyeket az év elején felmérték. Ezek közül már több mint kétszáz kijelzőt alkalmassá tettek arra, hogy rendkívüli helyzetekben gyors és hatékony tájékoztatást adjanak az utasoknak. Az információs rendszerek fejlesztését a pályaudvarokon és a járműveken is folytatják – mondta el a MÁV-csoport vezérigazgatója.