A kormány az adócsökkentésben hisz, és az emberekre bízza, hogy mivel szeretnének közlekedni – ezt egy, a napokban közzétett Twitter-posztjában jelentette ki Fürjes Balázs Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár Karácsony Gergely és kabinetfőnöke, Balogh Samu megtévesztő nyilatkozataira válaszolva.
Fürjes Balázs szerint észszerű eszközökkel is el lehet érni, hogy csökkenjen Budapest forgalmi terhelése
Fotó: archív/MTI
A városvezetés és az államtitkár közötti vita a Duna dél-budapesti szakaszára tervezett Galvani híddal kapcsolatban erősödött fel. A kormányzat által megálmodott új Duna-híd építésének éppen az volna a célja, hogy levegye a város belsőbb területeiről az autós terhelés jó részét. A városvezetés mégis minden eszközzel igyekszik gátolni a projekt megvalósulását. A legutóbbi – teljesen alaptalan – vád az volt, hogy a kormány úgy számította ki a híd megépülése után várható forgalmi hatásokat, hogy abba belekalkulálta a dugódíj bevezetését is. Magyarán, hogy nem maga a híd okozná a belvárosi forgalomcsökkenést, hanem a közben bevezetett dugódíj.
Erre válaszul ezt írta legújabb tweetjében Fürjes Balázs:
„Zárjuk le a vitát megegyezéssel: nincs dugódíj…”
Az államtitkár hozzáteszi, a cél továbbra is az, hogy minél kevesebb autó lépje át a város, illetve a belváros határát, de ezt más eszközökkel is el lehet érni: jó tömegközlekedéssel, a hiányzó peremhidak és külső utak megépítésével, a P+R hálózat fejlesztésével.
Zárjuk le a vitát megegyezéssel:
1.Nincs dugódíj.2.Cél:kevesebb autó lépje át a város és a belváros határát.3.Eszközök:jó tömegközlekedés,a hiányzó peremhidak és külső utak megépítése,a P+R hálózat fejlesztése.4.A politika nem nevel,az emberek maguk döntik el,hogyan közlekednek.— Fürjes Balázs (@BalazsFurjes) January 23, 2021