A rendkívüli helyzet kapcsán már péntek este elindult a forró drót, a kollégák az egész hétvégét reggeltől estig végigdolgozták, ma is egymást érik az értekezletek, vezetői megbeszélések – kezdte a beszámolóját a tanév eddigi legsűrűbb napjairól a fővárosi Megyeri Úti Általános Iskola intézményvezetője. Hamzáné Szita Ilona azt mondta lapunknak: a digitális munkarend első napján az iskola összes dolgozója megfeszített tempóban dolgozik azon, hogy minden szükséges tudást átadjanak egymásnak és megszervezzék az következő hetek munkáját.
– A tanulók már nem jöttek iskolába, nem volt szükség gyermekfelügyeletre sem, és elmaradnak a délutáni külön foglalkozások, szakkörök is. A vezetőség, a titkárság és a technikai dolgozók viszont a továbbiakban is bejárnak majd dolgozni, természetesen a járványügyi szabályoknak megfelelően, az épület folyamatos fertőtlenítése mellett – magyarázza az igazgatónő, aki a krízishelyzet szülte váratlan feladatok ellenére egyáltalán nem tűnik kétségbeesettnek.
Mint mondja, a digitális oktatáshoz szükséges informatikai felületek rendelkezésre állnak, a pedagógusaik többsége tudja is ezeket használni. A tanárok a központi KRÉTA rendszer mellett a Google Classroom és a Microsoft Teams programot is segítségül hívják. Az első osztályosok oktatásával kapcsolatban kitért arra is: szerencse a szerencsétlenségben, hogy nem tanév eleje van, mert mostanra a legkisebbek is eljutottak arra a szintre, hogy képesek valamennyit önállóan dolgozni, meg tudják oldani a nekik kiküldött feladatlapokat.
– A hétfő nálunk is értekezletek sorával telt, a minisztériumtól már megkaptuk az ajánlásokat, most igyekszünk kitalálni, hogyan tovább. Elsősorban a KRÉTÁ-t használjuk, de számos más program is rendelkezésre áll. Én a Facebook-csoportban egyébként is szoktam megosztani tananyagokat, de biztosan lesznek majd videós feleltetések is – ezt már Molnár Zoltán, az Ózdi Szakképzési Centrum Surányi Endre Szakgimnáziumának pedagógusa mondta, aki szerint a jelenlegi helyzetben különösen hiányoznak a digitális világban jártas fiatal pályakezdő tanárok. Hozzátette: az új rendszerben nehéz ellenőrizni, hogy a feladatot valóban a diák oldotta-e meg, vagy csak továbbküldték egymásnak a kitöltött tesztlapot, ezért biztosan alkalmazni fogja azt a trükköt, hogy a tanulókkal kézzel íratja le a válaszokat füzetbe, amit aztán mobillal lefényképezve kér vissza tőlük. Így legalább tudható, hogy a tanuló valóban foglalkozott az anyaggal.