Villanyautót épített a Chevrolet a klasszikus Blazer terepjáróból

Jövőre akarja piacra dobja az öreg modellekből villanyautót készítő átalakítókészletét a Chevrolet.

Eddig is készültek már akkumulátoros-elektromos klasszikus autók, de azok egyedi építések voltak. A General Motors jövőre dobja piacra azt az eCrate nevű átalakítókészletét, amellyel viszonylag egyszerűen lehet villanymotoros hajtásúvá átépíteni az öreg autókat.

Az idén digitális környezetben megrendezésre kerülő SEMA kiállításon debütál majd az első átépítés, egy 1977-es évjáratú Chevrolet K5 Blazerből készítettek villanyautót a gyári mérnökök. Megtartották az eredeti külsőt, megszabadultak a 6,6 literes, 175 lóerős big block V8-astól, a háromfokozatú automatától, az üzemanyagellátó- és a kipufogórendszertől. A beépítésre kerülő alkatrészek 90%-a a Bolt villanyautó (Európában Opel Ampera-e) szériaalkatrészei, tehát a márkakereskedésben javíttatható az átalakított autó. A villanymotor 200 lóerő és 360 Nm teljesítményű, egy elektronikusan vezérelt négyfokozatú automatikus váltón keresztül hajtja a kerekeket; az osztóműtől kezdve változatlan az erőátvitel. A 60 kWh kapacitású akkumulátorcsomagot az utastér hátsó részébe építették be.

A nagyszériás villanyautó-alkatrészek használatának köszönhetően a villanymotoros 1977-es évjáratú klasszikus Chevrolet Blazer-e villámtöltést is képes fogadni, illetve fékenergia-visszatáplálás is van, ami a hatótávolságot növeli. Hidraulikus helyett elektromos meghajtású a kormányszervo, szintén villanymotor generálja a fékrendszerhez szükséges vákuumot, és egy külön elektronika generálja a megfelelő jeleket ahhoz, hogy a negyven éves műszerek megfelelő értékeket mutassanak – az akkumulátor-töltöttségét a benzinszintjelző mutatója alapján lehet megítélni.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Egy történet a szárazföldi sebességi világrekordról

Ha a kül- és belföldi szakmai sajtótermékeket átlapozzuk, tapasztalhatjuk, hogy igen sok tudósítás és riport foglalkozik a szárazföldi sebességi világrekord megdöntésének kísérleteivel.

Kétségtelenül, az újabb és újabb sebességi csúcsok az utolsó rohanóléptű évszázad mérföldkövei lettek, s beállítóik az egyéni nagyravágyáson túlmenően a technika és a tudomány úttörőivé váltak. Ezek a kísérletek világra szóló sikert, de halálos kimenetelű, borzalmas bukást is jelenthetnek a Mindig Többrevágyó Embernek. A siker nincsen előre biztosítva.

E kis eszmefuttatást a távirati irodák néhányszavas jelentése nyomán vetjük papírra, mely szerint Donald Campbell, a motorcsónak világcsúcstartója a jövő év tavaszán az ausztráliai Erye tó fövenyén nekilódítja közel 4 és féltonnás Bluebird (Kékmadár) névre keresztelt gépmasztodonját, hogy a múltnak adja át John Cobb 1947-ben felállított, és azóta is érvényben levő rekordját.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.