Tisztaságmánia – Audi A6 55 TFSI e quattro teszt

Elhivatottan villanyosítja kínálatát az Audi, ezúttal a konnektorossal bővült az A6-os választéka.

null

Manapság sokkal gyorsabban változik az autóipar, mint évtizedekkel ezelőtt. Az Audi például az egész márkaimidzsét a quattro összkerékhajtásra építette fel, és hosszú időbe telt, mire a piac egy lapon említette a Mercedesszel és a BMW-vel. Ma már a márkáknak nagyon kicsi a mozgásterük egyéni karakterük kialakításában, mert a változó előírásokra reagálniuk kell, és ahhoz, hogy teljesíthessék a környezetvédelmi normákat, szinte egyhangúlag a villamosítást választják. Nem véletlen, hogy mindhárom német prémiummárka kínálatában megtalálhatók a lágy- és konnektoros hibridek. Ezúttal az Audi vezette be saját üzleti limuzinja megtisztított változatát.

Audi A6 55 TFSI e quattro
Fotó: Stefler Balázs – automotor.hu/Mediaworks

Az A6-ost kívülről szemügyre véve a két tankajtón kívül az is feltűnik, hogy nehéz megkülönböztetni az A8-astól, ami azt jelenti, hogy hasonlóan lehengerlő a megjelenése, és egyben azt is, hogy a tervezőknek nem kellett markánsan elválasztani a két szériát.

A cél, hogy mindenki Audiként azonosítsa, mégis hiányzik belőle az egyéni karakter, ami az A6-ost A6-ossá teszi. Végtelenül elegáns, szögletes formáját a szem egyértelműen szépnek látja, a „hivatali autó” stílus azonban kissé nyomasztó is egyben, mintha csak alkalmazott sofőrök lennénk a saját autónk kormánya mögött.

Ebben nagy szerepe van a márkára egyre inkább jellemző, hűvös, technokrata stílusú belsőnek is, amely kemény, végtelenül letisztult, lakkfekete felületeivel az elérhető közelségbe került jövőt testesíti meg. Kidolgozottsága és összeszerelése ugyan az eddig megszokott nívót képviseli, a felhasznált anyagok természetüknél fogva nem váltanak ki olyan kimagasló minőségérzetet, mint egy évtizeddel ezelőtt. A konnektoros hibridhez már alapáron járó S-line kiegészítők látszólag feldobják a hangulatot, a piros féknyergek, illetve a lecsapott aljú sportkormány nem feltétlenül illenek a vegyesüzemű A6-oshoz, melynek már a kipufogóvégeit is elrejtették a lökhárító mögött.

A digitális kijelzők azonban egyetlen rivális limuzinban sem mutatnak olyan hitelesen, mint az Audiban, sőt, a digitális műszeregység az egész VW-konszernen belül az ingolstadtiak autóiban érvényesül a legjobban. Ezért nemcsak a prémiumárhoz illően kimagasló képminőség és grafikai megjelenítés, hanem az a jövőbeli hangulat is felel, ahol a szellőzés is egy óriási érintőképernyőről vezérelhető. Ez a megoldás kissé öncélú, hiszen elöl alig vannak tárolóhelyek, ettől eltekintve jó az ergonómia.Hátul az autó méretei alapján elvárhatóan nagy a helykínálat, a lehajtható könyöklőben több tárolási lehetőséget is találunk. Ülései elöl-hátul kényelmesek, a vezető a menüből az oldal- és a combtámaszt is személyre szabhatja. Bár a tesztautóban feláras első fotelek voltak, az A6-ossal elég egy közepesen hosszú útra indulni, hogy kiderüljön, mivel próbál különbözni a márka az ellenfeleitől.

Nem vitás, hogy akár a BMW 5-ös sorozattal, akár a Mercedes-Benz E-osztállyal indulunk útnak, biztosak lehetünk benne, hogy kipihenten érkezünk, de az A6-os sofőrje arra sem fog emlékezni, hogy egyáltalán ő ült a kormány mögött!

Az autóvezetésnek még a legapróbb terheit is leveszi a vállunkról, egyértelműen azoknak készült, akik nem egy jól vezethető autóra vágynak, hanem inkább csak utasok lennének a hátsó ülésen. Biztosan megtalálják benne a számításukat, mert ami másnak steril, szintetikus és ingerszegény, az a célközönségnek lágy, légies és észrevétlen. Légrugós futóművével olyan, mintha az aszfalt felett lebegne, csak durva úthibák képesek kizökkenteni.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Az Audi Q2-es frissítés elérte a sorozat csúcsmodelljét is

Két évvel ezelőtt debütált az Audi SQ2-es szabadidő-autó, amelynek csak a megjelenését alakították át a modellfrissítés során – írja az Autó-motor.hu.

Az Audi Q2-es frissítés elérte a sorozat csúcsmodelljét, az SQ2-est is, amely megtartja a 300 lóerő és 400 Nm (2000-5300/perc) teljesítményű 2,0 literes turbómotorját, ami 4,9 másodperces 0-100 km/óra sprintet tesz lehetővé.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.