Bombasztikus formavilágú amerikai sportautó

A forma egyenesen bombasztikus és az erő is stimmel, négyhengeres motor viszont lehetne erősebb.

null

Végre! Annyian várták már, hogy hivatalosan, újra kereskedésből megvásárolható legyen a Mustang Európában. A tavaly nyári bevezetés óta csak a kontinensünkön 17 ezren adtak le megrendelést a hatodik generációs modellre, ami – valljuk be őszintén – nem csak annak szól, hogy vonzó az autó ára – a 317 lóerős, automatikus váltós tesztalany 14,3 millió Ft-tól vihető haza. Lehetne akármilyen árcédula a Mustangon, ha nem lenne eléggé vérpezsdítő látvány, nem is mozgatna meg ennyi autóbolondot. A végeredményről mindenkinek meg lehet a véleménye, viszont tény, hogy a Triple Yellow fényezésű Mustangot sokkal jobban megnézik, mint a kétszer ennyibe kerülő német kabriókat.

Ford Mustang Convertible 2.3 Ecoboost
Fotó: Molnár István / AUTOMOTOR.HU

A formatervezők munkájában az volt az igazi bravúr, hogy úgy alkottak egy modern külsejű modellt, hogy közben számos részletét tekintve utal a 60-as évek végén piacon lévő kiadásra. Itt van a jellegzetes cápaorr, vagy a három függőleges „csíkból” álló hátsó lámpa, illetve a pingpongasztalnyi gépháztető.

A erőt sugárzó hűtőmaszk mögött azonban nem csak öblös V8-as motor lehet, hanem már 2,3 literes, négyhengeres is elérhető.

A helykínálatban és a komfortban sincs szégyenkeznivalója a Mustangnak
Fotó: Molnár István / AUTOMOTOR.HU

A 422 lóerős 5,0 literessel szemben a turbós egység szinte elvész a motortérben, a műszaki adatokra pillantva viszont világossá válik, hogy kár lenne alábecsülni. Mégiscsak 317 lóerőt és 432 Nm forgatónyomatékot küld a hátsó kerékre, ekkora tartalékokkal pedig nem is okoz csalódást, ahogy nekiiramodik (5,8 másodperc alatt sprintel 100-ra).

Mindegy, hogy milyen forgalmi szituációról beszélünk, az EcoBoost blokk rugalmasságára számíthatunk, viszont a V8-as „rotyogásáról” le kell mondanunk, 3000-es fordulat alatt teljesen hangtalan az autó, ha becsuknánk a szemünket, sosem mondanánk meg, hogy ez egy Mustang.

Zárt állapotban is harmonikus a forma, a nyitás-csukás folyamata 10 másodpercet vesz igénybe
Fotó: Molnár István / AUTOMOTOR.HU

Ha a magasabb régiókba kergetjük a motort, akkor sem fog felállni a szőr a hátunkon, ami azért furcsa, mert a szintén 2,3-as turbóssal ellátott Focus RS egészen másképp, sokkal jobban szól. Nem lehet elmenni szó nélkül az EcoBoost erényei mellett, hiszen egyenletesen adja le teljesítményét, és felül sem fogy el az ereje, de egy ilyen autóhoz hangélmény is dukálna, mert ez így olyan, mint egy kigyúrt macsó cincogó hanggal. Ami a fogyasztást illeti, a 10,7 literes tesztátlag pontosan 2,0 literrel alacsonyabb, mint a korábban kupéként tesztelt V8-asé – ha a potenciális vásárlók fejével próbál gondolkodni az ember, nem biztos, hogy a takarékosság a prioritások közé tartozik.

A kocsi egyik legszebb részlete a hátsó lámpa
Fotó: Molnár István / AUTOMOTOR.HU

Aki betonkemény sportkocsiként tekint rá, csalódni fog, hiszen 1,7 tonnánál is többet nyom a mérlegen a tesztelt változat, az opciós, hatgangos automatikus váltó pedig komótosan cserélgeti az áttételeket.

Van üzemmódkapcsoló, amivel a menetstabilizáló engedékenyebb lesz és a kormányzás is direktebb, de összességében inkább egy erős túraautóként gondoljunk a Mustangra, amely forszírozott tempónál erősen elkezdi tolni az orrát.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Le a kalappal! – Mazda, BMW és Ford összehasonlítás

A három hátsókerék-hajtású, nyitható tetejű élményautó három különböző földrészről érkezik, háromféle motorkonstrukciót vonultat fel, és egyetlen céljuk a szórakoztatásunk – írja az automotor.hu.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.