Ilyen szép a modern Škoda Felicia roadster

A Škoda arra kérte fiatal formatervezőit, álmodják újra a legendás típusokat.

null

A Škoda arra kérte fiatal formatervezőit, álmodják újra a legendás típusokat – Martin Leprince a Felicia roadstert vette kezelésbe – írja az automotor.hu.

Mielőtt még a Favorit-frissítésre elcsépelték volna a Felicia típusnév a Škoda kabrióját jelölte, amely a vasfüggöny mögötti országok számára a nyitott tetős autózást tette lehetővé. Martin Leprince formatervező hozta át a jelenkorba ezt az autót, a francia fiatalember egyébként autóbelsőkkel foglalkozik a cégnél, és ennél az autónál tudott úgy belső teret tervezni, hogy az kívülről is látható.

Martin Leprince tervezte Felicia roadster
Fotó: AUTOMOTOR.HU

Martin sok időt töltött a Škoda múzeum gyűjteményében található Felicia alapos vizsgálatával, leginkább azért, mert szeret mindent kézzel megtapogatni. A Bohe Vita nevű roadster különlegessége, hogy az utastérben a kárpit egészen a karosszéria pereméig felér, a digitális műszeregység lebegni látszik a műszerfal előtt. A lámpáknál érthető tetten a mai szögletes formavilág, egyébként a klasszikus, lágyan ívelő vonalakat használta a tervező.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Németországban készítették el a modern Bugatti Type 35-öst

Öt év munkájával készítette el az Uedelhoven Studios nevű cég a Bugatti Type 35 D elnevezésű retró-roadstert – írja az Autó-motor.hu.

Még a szakmán belül is kevésbé ismert a német Uedelhoven Studios nevű cég, amely tanulmányok építésében segít az autógyáraknak, például a Hyundai 45, Cupra Tavascan, vagy az Audi AI:Me megvalósításában is fontos szerepet játszottak. A cégnél dolgozó formatervezők még 2015-ben kezdtek el gondolkozni azon, hogyan is lehetne modernizálni a Bugatti Type 35-öst, az eredményt most prezentálták.

Maga a Bugatti soha nem használta a Type 35 D jelzést, ezzel is arra utal a német stúdió, hogy valami új dologról van szó. A technika mai állása szerint dolgoztak, tehát karbonból készül a karosszéria, és noha megtartották az eredetire hasonlító szivarszerű formát a teljesen szabadon lévő felfüggesztésekkel, nem spóroltak az aerodinamikai elemekkel sem, amelyek a karosszéria alsó részét szélesítik ki.

Természetesen Bugatti-kék színére fényezték a karosszériát, amelyen a krómmal keretezett hűtőrács és a bőrrel-alumíniummal borított utastér a leginkább retrós elem.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.