Kicsi a bors, de erős is? – Turbo Clio teszt

A 220 lóerős RS a kisautók királya, de mit tud fele ilyen erős motorral és GT line csomaggal?

null

Amikor még fiatal volt az aktuális Renault Clio, szűk öt évvel ezelőtt, az 1,2 literes turbómotor akkora szám volt, hogy külön sportmodellként adták GT néven. Manapság gyorsan pörögnek az események, az ilyen egységek már a kisautók kategóriájában is hétköznapinak mondhatók, ennek megfelelően a 118 lóerős is egyszerű feláras extraként választható, a tényleg fapados Life felszereltségen kívül minden Clióhoz. Sőt, a GT modell is eltűnt a kínálatból – nem mintha észrevettük volna, hiszen itthon ezt nem forgalmazták –, helyette van a GT Line felszereltségi csomag – írja az automotor.hu.

Renault Clio TCe 118
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Tesztautónk ezek közül a legdrágábbat kapta meg 17 colos könnyűfém felnikkel, mégpedig az Intens csúcsfelszereltséget megfejelve. Ennél most akciósan ajándékba adják a digitális klímát, a parkolóradart, a tolatókamerát és a B-oszlop mögötti sötétített üvegezést, ami rögtön 230 ezres kedvezményt jelent, és jó alapot szolgáltat a sportos megjelenésnek. Utóbbiról szürkére fényezett karosszériakiegészítők gondoskodnak, no meg a korábban már említett 17 colos felnik, az utastérben a kék a kiemelt szín – nemcsak a választott Máltai Kék metálfénynél –, amely mellett még a fémpedálok érdemelnek említést.

Vastag karima és apró felirat mellett a bőségesen alkalmazott kék cérna jelzi a GT Line-t
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Noha a kormány alsó küllőjén látható a GT Line felirat, még véletlenül sem sportkocsiról van szó. Erre a legjobb bizonyíték, hogy a váltókar mögött a padlón, ott, ahol a tempomatot kell aktiválni, nem az előadást megvadító R.S., hanem a fogyasztást csökkentő Eco kapcsolót találjuk. A 0,9 literes, 90 lóerős háromhengeres turbóhoz képest 300 ezer forint az 1,2-es, 118 lóerős turbó felára, valójában ennél 25 ezerrel beljebb vagyunk, hiszen a négy henger luxusához rögtön az egyébként feláras, teljes értékű pótkereket is adják. Önmagában ez egy klassz kis motor, már alacsony fordulaton is jól terhelhető, ideális partner a városi közlekedéshez, ahol még fickósabb emelkedőkön is gond nélkül viszi a kisautó létére termetes karosszériát. A GT Line csomag által sugallt sportosság azonban nincs meg benne.

Mire kezdi összeszedni magát, már ki is fullad az 1,2-es turbó, ami nem is nagyon takarékos
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Már közepes fordulaton elfogy belőle az erő, dízelesen hamar kell felkapcsolni, egyszerűen értelmetlen dolog a pörgetése. Ezzel nem is lenne baj, csakhogy mindezt sportos tálalásban kapjuk. Nem csak a megjelenés, de a 17-es felnik és a peres abroncsok miatt a futómű is többet ígér ennél. Rázósan kemény a hangolás, nagyon jól tapad és kanyarodik az autó, ám nincs elég motorerő vagy kormányvisszajelzés ahhoz, hogy mindezt élvezzük is. S még takarékosnak sem mondható a kis turbómotor, aminek a fogyasztása autópályán már megugrik a hat fokozat ellenére is, ennek is köszönhető, hogy csak fél literrel lett kisebb a tesztfogyasztás, mint a 220 lóerős Clio R.S. Trophy esetén.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

A Renault Clio 30 évvel ezelőtt indult első útjára

Az 1990-es Párizsi Autószalonon ismerhettük meg az első Renault Clio-t, amely aztán pillanatok alatt Európa egyik legnépszerűbb autójává vált – írja az Autó-Motor.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.