Családi csomagolás – Subaru 1.6-os kombi teszt

Egyszerre váltja ki a márka korábbi két kombiját.

null

Hagyományosan és következetesen saját útját járja a Subaru, ez az egyik ok, amiért évtizedek óta izgalmas rétegmárkának számít. Különc műszaki megoldásai és ralis sikerei mellett egyéni modellkínálatának is köszönheti kultstátuszát. A magyar importőr – jó érzékkel – csak a valóban különc típusokat forgalmazza, és a nimbuszra ráerősítve impresszív összeállításban adta át az itthon egyetlen, 170 lóerős, 1,6 literes, turbós boxerrel és CVT váltóval rendelhető kombit. Még a háromrészes, összesen 655 904 Ft-os, alsó STi légterelőket is megrendelték hozzá. A WRX (korábban Impreza) kombi változata a széles küszöbökkel és a krómbetétekkel látványosabb a legendás sportmodellnél:

jellemzően ínyenc sofőrök nézik meg a forgalomban, akik Mitsubishi Lancer EVO-t, Porsche 911-est vezetnek.

Subaru Levorg 1.6 GT Lineartronic
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Van is mit nézni rajta, formaterve üdítő visszatérés a férfias formákhoz, jól áll neki a hátsó sárvédő-szélesítés, a motorháztető levegőbeömlője, sőt, a kombi karosszéria is. Kár, hogy a korábban védjegynek számító keret nélküli ablakokat nem tapsolták vissza, de ne legyünk telhetetlenek, a Levorg van olyan izgalmas, mint egy belpiacos sportmodell, nem lepődtünk volna meg, ha a jobb oldalon találjuk benne a kormányt.

Alacsony a műszerfal, jó a kilátás. 7 colos kijelző a csúcs, Sport szinten jár, ízlésesek a műszerek, a középső kijelző is sokfunkciós. A kormányon változtatható a hajtáslánc viselkedése
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Odabent egész más meglepetést tartogat, már nem csak az összeszerelés példás, az anyagminőséget sem érheti kritika.

Ahol nem bőrhuzatot, ott puha műanyagot látunk, és annak ellenére, hogy a Subaru továbbra sem veszi fel a harcot a Mercedesszel a „csillagos márka” titulusért, érezhető a közeledés az európai ízlésvilág felé: a digitálisan megjelenített óra analóg időmérőt formáz, a középső érintőképernyőt pedig szépen beleillesztették a középkonzolba.

18 colos felnit kap a Sport kivitel, a toldat feláras, a dupla kipufogó adottság
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Előbbi kijelzőn főleg a technikai információkat (összkerékhajtás, fogyasztás stb.) jeleníthetjük meg, utóbbi viszont már igazi multimédiás játszótér. Érintős felülete példaértékű, gyorsan reagál a tapintásra, nagyok a gombok és átlátható a menü, jól működik a navigáció. Gyengéje az a féltucat különböző betűtípus, melyet elszórtak a különben igényes, opálos fénnyel világító műszerfalon.

De nem csak a kivitelezése, helykínálata is pazar.

522 literes csomagtartója ugyan nem számít nagynak a középkategóriás riválisok között, ahová a Levorgot pozícionálták, cserében hasznos rekeszekkel, akasztókkal is szolgál. Ilyesmit az utastérben is bőven találunk, miközben elöl-hátul kényelmesen elférünk. Az első ülések nagyok és jól formázottak, a hátsók is méretesek, a tolótető idejében véget ér, ami jót tesz a fejtérnek.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Frissül a Micra – nem az európai, hanem a korábbi generáció

A 2010-ben bemutatott Nissan Micra végre megkapja a márka V-arcát, ahogy arról a sajtófotók készítésén készült fényképek tanúskodnak – írja az Autó-motor.hu.

Európában már 2016-ban a Clio alapjára épülő Micra modellre váltott a Nissan, de globálisan még mindig a 2010-ben bemutatott K13-as generációt forgalmazzák, és nagyon úgy tűnik, ez még több évig így marad, hiszen épp most tették rá a formatervezők a V alakú márkaarcot az egyébként még mindig gömbölyű karosszériára. Erről a @cars_secrets kémfotói tanúskodnak, amelyek sajtófotók/videó készítése közben készültek az álcázatlan autóról.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.