Gravitas néven bemutattak egy három üléssoros szabadidő-autót

A Gravitas néven bemutatott három üléssoros szabadidő-autó végül a Safari nevet felelevenítve kerül piacra.

null

A Tata Safari terepjáró nekünk is ismerős lehet, hiszen anno Magyarországon is forgalmazták azt, Indiában pedig egyenesen legendás híre van a strapabíró járműnek, amely pár évvel ezelőtt búcsúzott a piacról. Most szabadidő-autóként eleveníti fel a nevet a Tata Motors, a Harrier nevű típus három üléssorral és eltérő befejezéssel rendelkező karosszériaváltozata viszi tovább a Safari nevet.

 

Felszereltségtől függően hét- (2+3+2) vagy hatszemélyes (2+2+2) lehet a belső tér kialakítása, amire az ad lehetőséget, hogy a karosszéria hosszát 63, a magasságfát pedig 80 mm-rel növelték meg. Egyelőre csak elsőkerékhajtással lehet megvásárolni a Tata Safarit, de mivel a Land Rovertől származó keresztmotoros padlólemez lehetőséget ad összkerékhajtásra is, vizsgálják egy ilyen változat életképességét a piacon. A Tata Safari egyedüliként a Fiattól vásárolt 2,0 literes, 168 LE/350 Nm teljesítményű dízelmotorral készül, a váltó hatfokozatú kézi kapcsolású vagy hatfokozatú automatikus lehet.

Az eredeti cikket ITT érheti el.

Kétszer annyiért, kétszer annyit tud a Grandland X Hybrid4?

Az európai gyártók mezőnyében az elsők között volt az Opel a hálózatról tölthető hibrid hajtású modellek piacán az Amperával. A típussal kapcsolatban a legnagyobb nehézséget az jelentette, hogy igazából egy sportkupé volt, lapos karosszériával, a T alakú és az ülések közé benyúló akkumulátor miatt szűk utastérrel; ennek ellenére egészen jó darabszámokat értek el vele. Most, két autógenerációnyi idővel és egy tulajdonosváltással később egy sokkal jobb kiindulási helyzetben lévő járművel, a Grandland X Hybrid4-gyel próbálkoznak.

A Grandland X szabadidő-autó az európai piac egyik legnépszerűbb szegmensébe tartozik, és ezúttal sikerült úgy beépíteni a technikát is, hogy az nem követel kompromisszumokat az utasoktól. A csomagtér mérete kicsit csökken azáltal, hogy megszűnik a padló alatti rekesz, ettől eltekintve nincs változás, és pontosan ez az egyik gyenge pontja is a konstrukciónak. 300 lóerős rendszerteljesítményével rögtön új kategóriába ugrik a modell, ahol prémiummárkák profin összeállított típusaival kell versenyeznie; ami a 7 milliós alapmodellben jó minőségérzetnek számít, az nem feltétlenül állja a versenyt a 15 milliós kategóriában, ahol nagyobb érintőképernyőkkel, digitális műszeregységekkel, különleges online szolgáltatásokkal kellene rivalizálnia; talán majd a modellfrissítés hoz változást e téren.

Tovább

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.