Kétszer annyiért, kétszer annyit tud a Grandland X Hybrid4?

Ugyanis az alapmodellhez képest dupla teljesítménnyel, de kétszeres árral jön az összkerékhajtású változat.

null

Az európai gyártók mezőnyében az elsők között volt az Opel a hálózatról tölthető hibrid hajtású modellek piacán az Amperával. A típussal kapcsolatban a legnagyobb nehézséget az jelentette, hogy igazából egy sportkupé volt, lapos karosszériával, a T alakú és az ülések közé benyúló akkumulátor miatt szűk utastérrel; ennek ellenére egészen jó darabszámokat értek el vele. Most, két autógenerációnyi idővel és egy tulajdonosváltással később egy sokkal jobb kiindulási helyzetben lévő járművel, a Grandland X Hybrid4-gyel próbálkoznak.

Egész jól kanyarodik a 300 lóerős Grandland X, de a kormányzás kissé érzéketlen
Fotó: Stefler Balázs

A Grandland X szabadidő-autó az európai piac egyik legnépszerűbb szegmensébe tartozik, és ezúttal sikerült úgy beépíteni a technikát is, hogy az nem követel kompromisszumokat az utasoktól. A csomagtér mérete kicsit csökken azáltal, hogy megszűnik a padló alatti rekesz, ettől eltekintve nincs változás, és pontosan ez az egyik gyenge pontja is a konstrukciónak. 300 lóerős rendszerteljesítményével rögtön új kategóriába ugrik a modell, ahol prémiummárkák profin összeállított típusaival kell versenyeznie; ami a 7 milliós alapmodellben jó minőségérzetnek számít, az nem feltétlenül állja a versenyt a 15 milliós kategóriában, ahol nagyobb érintőképernyőkkel, digitális műszeregységekkel, különleges online szolgáltatásokkal kellene rivalizálnia; talán majd a modellfrissítés hoz változást e téren.

Az alapmodellhez képest dupla teljesítménnyel, de kétszeres árral jön az összkerékhajtású változat.
Fotó: Stefler Balázs

Addig mindössze a zöld rendszám és a 148 500 Ft-os felár ellenében kérhető, a motorháztetőre kiterjesztett fekete fényezés különbözteti meg a többi Grandland X-től a Hybrid4-es csúcsmodellt. Elöl egy hibrid rendszer (200 lóerős benzinmotor és 110 lóerős villanymotor) hajt nyolcfokozatú automatán keresztül, a hátsó tengelyen szükség esetén egy villanymotor (113 LE) egyszerű fogaskerék-áttételen át. Alapvetően a kedvezőtlen útviszonyok között teszi biztonságosabbá a haladást a virtuális összkerékhajtás, ami akkor is jól jön, ha netán nagy gázzal gyorsít a sofőr. Ugyan eltart pár pillanatig, mire észleli a tapadásvesztést az első tengelyen és legalább az elektromos energiát a hátsó kerekekre irányítja a rendszer; a Sport mód választásakor állandó az összkerékhajtás.

Persze ez csak addig marad aktív, amíg a 13,2 kWh kapacitású akkumulátor bírja szusszal, egyébként csak a visszatermelésből/motorbetáplálásból származó energiával pár másodperc erejéig lehet számolni a rendszer segítségével. Elektromos módban bő 50 km-es hatótávolsággal kalkulálhatunk, a töltési idő az alapáron adott 3,3 kW-os fedélzeti töltővel három és fél óra, ami megfelezhető a 6,6 kW-os töltővel (177 800 Ft). Szériában csak 230 voltos kábelt adnak, a Mode2/Mode3 töltőkábel felára 260 350 Ft.

A teljes cikket ITT érheti el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.