Az Alfa Romeo 2027-ig folytatja a Giulia és a Stelvio értékesítését – beleértve az 520 lóerős Quadrifoglio csúcsmodelleket is –, mivel újragondolja tervét, hogy tisztán elektromos utódokkal váltsa fel őket. Az akkor új Giorgio platformon alapuló
szedán és SUV testvérmodelleket 2015-ben mutatták be, és azóta csak kisebb frissítéseken estek át.
Ma már a piac legrégebbi autói közé tartoznak, ami kérdéseket vet fel a további életképességükkel kapcsolatban, különösen a költséges új európai kibocsátási és biztonsági előírások betartásának szükségessége miatt. Egy biztos: a vezethetőségük (futómű, kormányzás) még ma is élvonalbeli, csak a jóval frissebb BMW 3-as és X3-as mérhető hozzájuk a saját kategóriájukban.

Az Alfa Romeo az elmúlt három évben a nagyobb darabszámban eladható Tonale és Junior szabadidő-autókra összpontosított, és egyre inkább az elektrifikáció irányába mozdul el a termékstratégiáját illetően. Ez a két régi motoros azonban még mindig nem rendelkezik hibrid változattal, mivel a platformjuk nem teszi lehetővé az ehhez szükséges nagyfeszültségű akkumulátor elhelyezését. A turbós V6-os Quadrifoglio sportváltozatok gyártását szeptemberben befejezték, de 2026 áprilisától ezt is újraindítják az Alfa Romeo cassinói gyárában, Olaszországban. A régi Giulia és a Stelvio kínálatban maradásának oka, hogy
az Alfa Romeo elhalasztotta az utódaik bemutatását.

A következő Stelvio eredetileg jövőre érkezett volna, mint a Porsche Macan Electric és az Alpine A390 villanyhajtású riválisa, de az elektromos prémium és sportmodellek iránti csökkenő kereslet újragondolásra késztette a Stellantis vezetőit. Úgy tudni, hogy a Stelvio-utód 2027 körül érkezhet többféle hajtáslánccal, beleértve valamilyen részben vagy teljesen elektrifikáltat is.
Az új Giulia nem sokkal a Stelvio után mutatkozhat be, valamikor szintén 2027-ben.
Ez a két modell a Stellantis új STLA Large platformjára épül majd, amelyet eddig csak az amerikai piacon forgalmazott Dodge Chargerhez használtak (az izomautó elektromos vagy hagyományos soros hathengeres benzinmotorral is elérhető).



















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!