SUV-lázban – Hyundai szabadidő-autó teszt

Alig van gyártó, amely ne lovagolná meg a szabadidő-autók sikerét.

null

Egy ideje már tudjuk, hogy gyakorlatilag minden autóból lehet crossoveres beütésű verziót kreálni, hiszen vannak már terepkupék (pl. BMW X4, X6, Mercedes GLC Coupé), sőt magasépítésű limuzin (Volvo S60 Cross Country) is. A Hyundai viszont a paletta alsó felében elhelyezkedő i20-asból dobott piacra „álterepjárót”, amely 20 mm-rel emelt hasmagasságú – összkerékhajtás híján mindössze ennyi segíti az előrejutásban, ha nehezített körülmények közé kerülne.

Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Hiba lenne azonban tereptulajdonságokról beszélni, a szabadidő-autós beütés itt a látványnak szól, és meg kell hagyni, a diffúzorbetéttel és a fényezetlen műanyag elemekkel sokkal látványosabb az Active verzió, mint az alap. Bármennyire is furcsa, de a karosszéria borítóelemeinek több mint 50%-a teljesen egyedi, tehát többről van szó, mint egyszerű kozmetikai beavatkozásról. A vezető magasabban ül az autóban, mint a többi i20-asban, szóval

látszik a Hyundai igyekezete, hogy egy vagány crossovert akartak készíteni az alapmodellből.

A kemény anyagok ellenére a minőségi benyomás egészen jó. A gyári navigátor 290 000 Ft-ot kóstál
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A rossz utakat azonban nem szereti, a finom rugózásról le kell mondani,

már ha valaki ragaszkodik az optikailag meglehetősen erős, 17 colos felnikhez (az alapváltozatok 15 colos keréktárcsákat kapnak). Cserében a futómű partner a lendületes haladásban, a karosszéria oldaldőlése egészen minimális.

326 literes a raktérkapacitás. Nyomatékos, de szomjas a turbómotor
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A Hyundai az i20-as családban (ötajtós, kupé és Active) veti be először 1,0 literes, turbós benzinmotorját, amely 100 és 120 lóerős változatban is létezik. Le sem tagadhatná a blokk, hogy háromhengeres, jellegzetes ciripelése kívülről jól kivehető, és terhelés alatt az utastérben is azonosítható a hangja. Bár alacsony fordulaton is egészen jól terhelhető, a turbólyukkal számolni kell:

hiába tud nagy erőbedobással húzni a 120 lóerős verzió, a gázpedál lenyomása és a nyomaték megérkezése között hosszú idő telik el.

A hátsó diffúzor-utánzatról könnyű felismerni, hogy ez az Active változat
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Valamennyire ellensúlyozza ezt a rövid áttételezés, mégis egyértelmű, hogy egy nagyobb szívómotornak kellemesebb a karaktere. Persze meg kell hagyni, hogy a légkondicionáló semmit sem vesz le az erejéből, és hogy a finom járása miatt a start-stop rendszer működése is gyakorlatilag észrevétlen marad.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Első információk az új Peugeot 308-asról

A hírek szerint márciusban debütál a Peugeot 308-as, amelynek a gyártását a nyáron kezdik meg a mulhouse-i üzemben – írja az automotor.hu.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.