időjárás 6°C Miklós 2022. december 6.
logo

Dolce vita – sportos olasz autó teszt

Forrás: Autó-Motor
2021.03.05. 15:04
borítókép

Egy jó adag olaszos életérzést is kapnak az autó vásárlói, szemrevaló csomagolásban.

Szuper, Gyors, Négylevelű Lóhere – a felszereltségek nevei is arra utalnak, hogy az Alfa szívvel-lélekkel alkotta meg a nagy visszatérést elkezdő Giulia modelljét. Kemény a verseny a prémium-középkategóriában, német, angol, japán és svéd versenyzőkkel kell megküzdenie az olasz újdonságnak a piacon, és ahogy azt az Alfa Romeo márka történelme is megköveteli, a sportossággal próbálnak kitűnni a mezőnyből.

Alfa Romeo Giulia 2.2 Diesel
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Ez rögtön a karosszéria kialakításával kezdődik, hosszú az orr, rövid a far, lendületes lemezdomborulatokból áll össze a megjelenés. Dögösen néz ki az olasz járgány karosszériája még a tesztautó sötétkék színében is, ráadásul nagy a tekintélye az utakon: úgy lehet autópályán tempomattal haladni, hogy alig kell lassítani, mert lehúzódnak előlünk. Igazán azonban a közösségi élmény az, ami megkülönbözteti vetélytársaitól a Giuliát: a többi alfás lelkesen villog-integet nekünk. Kötelező viszonozni ezt a kedvességet.

Vezetőközpontú a műszerfal, jó a minőségérzet. Van elég kapcsoló, a finomhangolást menüből lehet végezni
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A vezetőülésben helyet foglalva először is az tűnik fel, hogy közel van hozzánk a szélvédő, és hogy szinte a padlón ülünk, előrenyújtott lábbal. Elöl ez nem zavaró, de a hátul ülőnek lehet, hogy meg kell kérni az előtte helyet foglalót, emelje meg az ülését, hogy a lábfejének is legyen helye, a térdnek egyébként bőven van, a fejtér már passzentos. Nem túl fantáziadús a tesztautó különféle szürke árnyalatokból összeállított belseje, de hát ezen könnyen lehet változtatni – például rögtön négyféle piros belső is van, akár 0 Ft-os felárral is. Csak jelzés szinten vannak meg a csőműszerek, a középső nagyméretű multifunkciós kijelző okán nem teljes a sebesség- és fordulatszámmérőt körbevevő keret.

Nem szép a hangja, de erős és takarékos a dízel. Induláskor nagyot ránt
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A középső kijelző hatalmas méretű fekete panel mögött kap helyet, ne spóroljunk a monitor méretén, még a tesztautónál is nagy a kihasználatlan, üres terület – 775 000 Ft-ot kérnek a 8,8 colos képátlójú navigációs egységért. A váltókar mögött találjuk a központi kezelőszervet, az üzemmódválasztót és a rádió hangerő-állítót, a szellőzésnek is van külön gombsora, de a részletek beállításához a menüt kell használni.

Sportos megjelenés és vezethetőség, integető márkatársak – élményben egyedülálló a Giulia
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Ez nem mindig vezet eredményre, például a navigáció megjelenésnél a 2D, a 3D with Buildings és az Aerial View kiválasztása után minden esetben ugyanazt – az egyébként 2D-s – nézetet jelenítette meg a fejegység. Annyiból szokni kell a kormányra helyezett motorindító kapcsolót, hogy ha nem egyenes kormányszögben állítjuk le a Giuliát, a következő indításkor keresni kell a gombot.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Egy csipetnyi szenvedéllyel csodát tett az olasz kocsival

Csodát tett az Alfa Romeóval, felpörgette a Seatot, megreformálta az Audit és gondoskodott a Volkswagenek színvonaláról a jelenleg női cipőket tervező Walter de Silva – olvasható az automotor.hu-n.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.