Dolce vita – sportos olasz autó teszt

Egy jó adag olaszos életérzést is kapnak az autó vásárlói, szemrevaló csomagolásban.

null

Szuper, Gyors, Négylevelű Lóhere – a felszereltségek nevei is arra utalnak, hogy az Alfa szívvel-lélekkel alkotta meg a nagy visszatérést elkezdő Giulia modelljét. Kemény a verseny a prémium-középkategóriában, német, angol, japán és svéd versenyzőkkel kell megküzdenie az olasz újdonságnak a piacon, és ahogy azt az Alfa Romeo márka történelme is megköveteli, a sportossággal próbálnak kitűnni a mezőnyből.

Alfa Romeo Giulia 2.2 Diesel
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Ez rögtön a karosszéria kialakításával kezdődik, hosszú az orr, rövid a far, lendületes lemezdomborulatokból áll össze a megjelenés. Dögösen néz ki az olasz járgány karosszériája még a tesztautó sötétkék színében is, ráadásul nagy a tekintélye az utakon: úgy lehet autópályán tempomattal haladni, hogy alig kell lassítani, mert lehúzódnak előlünk. Igazán azonban a közösségi élmény az, ami megkülönbözteti vetélytársaitól a Giuliát: a többi alfás lelkesen villog-integet nekünk. Kötelező viszonozni ezt a kedvességet.

Vezetőközpontú a műszerfal, jó a minőségérzet. Van elég kapcsoló, a finomhangolást menüből lehet végezni
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A vezetőülésben helyet foglalva először is az tűnik fel, hogy közel van hozzánk a szélvédő, és hogy szinte a padlón ülünk, előrenyújtott lábbal. Elöl ez nem zavaró, de a hátul ülőnek lehet, hogy meg kell kérni az előtte helyet foglalót, emelje meg az ülését, hogy a lábfejének is legyen helye, a térdnek egyébként bőven van, a fejtér már passzentos. Nem túl fantáziadús a tesztautó különféle szürke árnyalatokból összeállított belseje, de hát ezen könnyen lehet változtatni – például rögtön négyféle piros belső is van, akár 0 Ft-os felárral is. Csak jelzés szinten vannak meg a csőműszerek, a középső nagyméretű multifunkciós kijelző okán nem teljes a sebesség- és fordulatszámmérőt körbevevő keret.

Nem szép a hangja, de erős és takarékos a dízel. Induláskor nagyot ránt
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A középső kijelző hatalmas méretű fekete panel mögött kap helyet, ne spóroljunk a monitor méretén, még a tesztautónál is nagy a kihasználatlan, üres terület – 775 000 Ft-ot kérnek a 8,8 colos képátlójú navigációs egységért. A váltókar mögött találjuk a központi kezelőszervet, az üzemmódválasztót és a rádió hangerő-állítót, a szellőzésnek is van külön gombsora, de a részletek beállításához a menüt kell használni.

Sportos megjelenés és vezethetőség, integető márkatársak – élményben egyedülálló a Giulia
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Ez nem mindig vezet eredményre, például a navigáció megjelenésnél a 2D, a 3D with Buildings és az Aerial View kiválasztása után minden esetben ugyanazt – az egyébként 2D-s – nézetet jelenítette meg a fejegység. Annyiból szokni kell a kormányra helyezett motorindító kapcsolót, hogy ha nem egyenes kormányszögben állítjuk le a Giuliát, a következő indításkor keresni kell a gombot.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Egy csipetnyi szenvedéllyel csodát tett az olasz kocsival

Csodát tett az Alfa Romeóval, felpörgette a Seatot, megreformálta az Audit és gondoskodott a Volkswagenek színvonaláról a jelenleg női cipőket tervező Walter de Silva – olvasható az automotor.hu-n.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.