Olasz meló – Jeep szabadidő-autó teszt
Új, számára ismeretlen vadászterületre merészkedett a Jeep! Egyszerűen arról van szó, hogy bármennyire is stabil a Wrangler és a Grand Cherokee vásárlóközönsége, Európában ezekből a típusokból nem lehet mennyiséget eladni, tehát olyan modellre volt szükség, amely viszonylag széles körben elérhető. A Jeep újdonsága a manapság oly népszerű kis SUV-k közé sorolható, vagyis a Renegade többek között a Nissan Juke, a Renault Captur, a Peugeot 2008-as, vagy az Opel Mokka ellen száll ringbe.
Itt van továbbá egy házon belüli vetélytárs a Fiat 500X képében: az olasz szabadidő-autó és a kis Jeep külsőleg nem is különbözhetnének jobban (az egyik gömbölyded, a másik szögletes), de a lemezek alatt nagyon szoros rokonság fedezhető fel: a platform mellett a motorpaletta is teljesen megegyezik, és ha ez nem lenne elég, mindkettő a Fiat olaszországi Melfiben található gyáregységében készül.
Bár a Jeep hagyományai miatt a Renegade-ből létezik komoly, terepjárásra alkalmas változat a Trailhawk kivitel képében, az alapmodellek fronthajtással rendelkeznek. Sőt, az 1,6-os dízel, illetve az 1,6-os szívó és az 1,4-es turbós benzines 140 lóerős kivitele kizárólag elsőkerékhajtással kapható, mert hiába keménykötésű a külső, ebben a kategóriában nem a terepjáró képesség, hanem a robusztus megjelenés és a magas üléspozíció a lényeg. Persze az sem mellékes, hogy a Renegade-del gond nélkül fel lehet állni magas padkákra, és egy-egy meredek kaptató sem jelent gondot.
Tovább