Új technika régi köntösben – Ilyen lett az új Beach

Ötven éves karosszériát ültettek rá, a négyhengeres turbómotort meg felhúzták 340 lóerőre.

null

1968-ban a Jeepster Commando volt a Jeep márka első luxusautója – itt most olyan tételekre kell gondolni, mint ajtók, oldalablakok, tető és fűtés –, amely megérett egy modernizálásra.

A Jeep mérnökei egy 2021-es Wrangler alvázára építették rá a klasszikus karosszériát, a technika átépítéséről a modern kerékjárat-szélesítések árulkodnak, a feltűnésről a krém-rézmetál fényezés gondoskodik.

A kép illusztráció Fotó: Pexels

A motortérben a 2,0 literes turbómotor található, de mivel az SRT mérnökei is hozzányúltak, a teljesítménye 340 lóerőre és 500 Nm-re emelkedett, a váltó nyolcfokozatú automatikus.

A felfüggesztés és az összkerékhajtás a Rubicon modellből érkezik, tehát 1:4-es áttételű a terepfokozat.

Az 1968-as karosszéria és a 2021-es technika házasítása során megszabadultak a hátsó ülésektől, amelyek helyére a Jeepster Beach tanulmánynál bukókeret és fa plató került.

Az eredeti cikket ITT érheti el.

Kiemelt kép: Pexels

Olasz meló – Jeep szabadidő-autó teszt

Új, számára ismeretlen vadászterületre merészkedett a Jeep! Egyszerűen arról van szó, hogy bármennyire is stabil a Wrangler és a Grand Cherokee vásárlóközönsége, Európában ezekből a típusokból nem lehet mennyiséget eladni, tehát olyan modellre volt szükség, amely viszonylag széles körben elérhető. A Jeep újdonsága a manapság oly népszerű kis SUV-k közé sorolható, vagyis a Renegade többek között a Nissan Juke, a Renault Captur, a Peugeot 2008-as, vagy az Opel Mokka ellen száll ringbe.

Itt van továbbá egy házon belüli vetélytárs a Fiat 500X képében: az olasz szabadidő-autó és a kis Jeep külsőleg nem is különbözhetnének jobban (az egyik gömbölyded, a másik szögletes), de a lemezek alatt nagyon szoros rokonság fedezhető fel: a platform mellett a motorpaletta is teljesen megegyezik, és ha ez nem lenne elég, mindkettő a Fiat olaszországi Melfiben található gyáregységében készül.

Bár a Jeep hagyományai miatt a Renegade-ből létezik komoly, terepjárásra alkalmas változat a Trailhawk kivitel képében, az alapmodellek fronthajtással rendelkeznek. Sőt, az 1,6-os dízel, illetve az 1,6-os szívó és az 1,4-es turbós benzines 140 lóerős kivitele kizárólag elsőkerékhajtással kapható, mert hiába keménykötésű a külső, ebben a kategóriában nem a terepjáró képesség, hanem a robusztus megjelenés és a magas üléspozíció a lényeg. Persze az sem mellékes, hogy a Renegade-del gond nélkül fel lehet állni magas padkákra, és egy-egy meredek kaptató sem jelent gondot.

Tovább

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.