Egyfelől a flottafogyasztási előírások, másfelől a részvényesek oldaláról is hatalmas a nyomás manapság az autógyártókon, hogy minél előbb dobják piacra villanymotoros járműveiket. A BMW nem várta meg az idén nyárra időzített modellfrissítést, hanem az év elején bevezette iX3-as villanymotoros szabadidő-autóját. Most, 2021 szeptemberében már a frissített modellre veszik fel a rendeléseket, amelyek első példányai az év vége előtt megérkeznek Kínából. A tesztautó még az első szériából való, de lényegi változás nem történt.
A BMW első prémiumgyártóként dobott piacra villanyautót, az i3-as második-harmadik autós szerepkörben remekel, az első autónak szánt modellek terén némi lemaradása van a vetélytársakkal szemben a bajoroknak. Az akkumulátor helyigénye miatt a középkategóriás X3 szabadidő-autót vették alapul, a kék díszektől eltekintve annyi az eltérés a belső kialakításban, hogy a csomagtérpadló magasabban van, így 40 literrel csökken a befogadóképesség – az 510 literes értékkel így sem kell szégyenkeznie az autónak. A bruttó 80, nettó 74 kWh kapacitású akkumulátor miatt a saját tömeg meghaladja a 2,2 tonnát, így hiába a papíron lehengerlő, 286 lóerős teljesítmény és az azonnal lehívható 400 Nm-es nyomaték, nem kirobbanó a gyorsulás élménye; igaz, ez inkább a különösen finom szabályozásnak tudható be.
Csak hátra került hajtómotor – a kocsi orrában a nagyméretű takaró alatt annak a hűlt helyét látjuk –, de nincs semmi ficánkolás, addig el sem jutunk, hogy a menetstabilizálónak be kelljen avatkoznia, ez a Sport üzemmódban is igaz. Finoman és dinamikusan haladunk, megszűnt ugyan a motorhang, de nem jöttek új zajok, a rugózási komfort is rendben van, hiszen a nagy és nehéz akkumulátor miatt a karosszériának nagyobb a tehetetlensége. Ez érezhető a gyors kanyarokban is, pontos a kormányzás, jó az úttartás, de a nagy tömeg miatt érezhetően a kanyar külső íve felé igyekszik az iX3-as.
A teljes cikket ITT érheti el.
Borítókép: BMW iX3 (Fotó: Lővei Gergely)