A közönség egyre kevésbé lelkesedik a „presztízsfilmekért”, és sokan inkább kivárják, amíg a produkciók néhány héten belül megjelennek a streamingplatformokon. A járvány óta a kizárólagos mozis vetítési idő drasztikusan lerövidült, így a nézők egyszerűen nem érzik sürgetőnek, hogy moziban lássák ezeket a filmeket.

Bajban vannak a hollywoodi filmstúdiók
Nem csak Paul Thomas Anderson alkotása vérzett el. Az A24 stúdió Zúzógép (The Smashing Machine) című sportfilmje Dwayne Johnsonnal és a Roofman – A besurranó (Roofman) Channing Tatummal szintén gyengén teljesített, hiába kaptak kedvező kritikákat – írja a Varitey.com cikke. Az A24 a közelmúltban nagyobb, drágább projekteket vállalt be, de ez a stratégia most visszaütni látszik: a filmek költségei már a nagy stúdiók szintjét közelítik, miközben a bevételek messze elmaradnak.
Az elemzők szerint a mozik nehéz helyzetben vannak: a jegybevételek még mindig 20 százalékkal maradnak el a 2019-estől. A nézők többsége ma már inkább biztosra megy, és olyan filmeket választ, amelyekhez kötődik – folytatásokat, előzményfilmeket vagy látványos blockbustereket.
Az eredeti történetek mindig nagyobb kockázatot jelentenek, de nélkülük nem lesz élő a mozikultúra
– fogalmazta meg az egyik amerikai elemző.
A kérdés csak az: vajon meddig bírják a stúdiók finanszírozni a művészi ambíciókat, ha a közönség már nem akar ezekre jegyet venni?



















