Még kávét főzni is tud! – Ioniq 5 menetpróba

Vadonatúj alapokra épül a Hyundai akkumulátoros-elektromos modellcsaládjának első tagja, az Ioniq 5-ös, melyet hazai utakon vezettünk.

null

A legtöbb generációváltás kiindulási pontja egy új struktúra bevezetése, melynek segítségével az éppen aktuális elvárásoknak leginkább megfelelő autót tervezhetik meg a gyáriak. A mai trendhez legjobban passzoló, akkumulátoros-elektromos modellek esetében a szokásosnál is nagyobb jelentősége van a frissen fejlesztett platform használatának, ráadásul a gyártók szeretnek ennél is tovább menni, és a komplett autó felépítését újragondolni, ami marketingszempontból szerencsés, mert általában izgalmas és előremutató négykerekűt eredményez.

A belső égésű motorral felszerelt típusokból készült villanyautók (Európában Ioniq és Kona) után a Hyundai piacra dobta új, elektromos modellcsaládjának első tagját, az Ioniq 5-öst. Az EGMP platformra épülő újdonság egyetlen elemében sem hasonlít a cég jelenlegi típusaira, ami nem elhatárolódást, inkább egyfajta továbblépést jelent, ráadásul a márka történetében először visszanyúltak a gyökereikhez, és megidézték az első, 1976-os Ponyt Nem ez lesz a siker kulcsa, mert önmagában vonzó a letisztult formaterv, amely egyszerre retrós, mégis futurisztikus kompaktot formáz, de csak látszólag, méreteit nézve ugyanis a középkategória a valódi vadászterülete! Amit nyújt, papíron és élőben is impresszív, 4635 mm hosszú, 1890 mm széles, 1605 mm magas, tengelytávja kereken 3000 mm, furcsának mégis legfeljebb az első ránézésre nehéz kategorizálhatóság miatt számít. Ideális arányai, igényes kidolgozása és fantáziadús részletei miatt kizárólag optikai csalódásról beszélhetünk.

A sajtóanyagban a dél-koreaiak úgy hivatkoznak a belsejére, mint intelligens élettérre, ez az ajtóba rejtett kilincs meghúzása után rögtön érthetővé válik, hiszen a kompakt kategóriában sosem látott, sőt, az egyterűek és luxuslimuzinok esetében sem magától értetődő tágasságot nyújt az Ioniq 5-ös. A kormány mögött minden irányban zavarba ejtően nagy helykínálat fogad, hátul könnyedén keresztbe tehetjük a lábunkat, mert még akkor is marad egy átlagos méretű lábtér, ha a 135 mm-es szakaszon csúsztatható ülést teljesen előrehúzzuk. Tologatni az első padlókonzolt is lehet, itt már 140 mm van a két végpont között, de nemcsak a kényelmes pozíció beállítása miatt hasznos ez a megoldás, hanem az első ülések közötti átjárást is megkönnyíti, hiszen a padló az alá beépített akkumulátorok miatt egyébként is teljesen sík.

A teljes cikket ITT érheti el. 

Borítókép: Hyundai Ioniq 5 (Fotó: Lővei Gergely

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.