Nagyon sok patinás márka süllyedt el nyomtalanul, vagy került idegen kézbe, szinte eltűnt a hajdan tekintélyes, meghatározó brit autóipar. A koporsójába bevert utolsó szögként hatott a hír, hogy befejezik a 67 éve valamennyi kontinensen kedvelt, emblematikus munka- és expedíciós terepjáró, az ős Land Rover Defender gyártását. Míg kedvelőinek tábora csak kesereg Nagy-Britannia egyik jelképének megszűnésén – úgy fogadták, mintha leszerelnék a medvebőr-kucsmás gránátos alakulatot –, a „Defi” elkötelezett rajongója, Sir Jim Ratcliffe, az Egyesült Királyságban honos Ineos vegyipari óriás cégcsoport milliárdos, nagyhatalmú feje, a tettek mezejére lépett.
Első ötletként felvásárolta volna a Defender gyártóberendezéseit, hogy folytassa előállítását, de mivel visszautasították, úgy határozott, hogy összehozza saját márkáját és autóját.
Néhány barátját meghívta a londoni Grenadier (Gránátos) pubba, ahol pár korsó sör legurítása után megszületett a nagyravágyó elhatározás: a semmiből kihozzák a világ legjobb terepjáróját, a sörözőről elnevezve! Több volt ez pityókás álmodozásnál! Csakugyan létrejött az Ineos Automotive cég, amely kiváló konstruktőröket hívott meg, a fejlesztést rábízta a grazi Magna Steyr tudásközpontra, amely részt vett a Mercedes-Benz G-osztály fejlesztésében és produkálja is az autót. Gyártóhelyként Ratcliffe megvette Franciaországban a német határ melletti Hambachnál a Mercedestől a Smartville üzemet, ahol eddig a Smart készült – kapacitása 30-60 ezer autó/év. De hogyan oldják meg a világszerte értékesíteni kívánt Ineos Grenadier karbantartását? Pofonegyszerűen: megállapodtak a Bosch nemzetközi szervizhálózatával.
A teljes cikket ITT érheti el.
Borítókép: Ineos Grenadier (Fotó: Flickr)