Futurisztikus EQE gyarapítja az E-osztály kategóriáját

Korszakváltás zajlik a Mercedesnél, az elektromos modellek egyre nagyobb hangsúlyt kapnak.

null

Gorden Wagener, a Mercedes fődizájnere szerint soha nem látott változások jönnek az autók megjelenését illetően, szerinte az elektrifikáció miatt sok gyártó hosszú távon egyszerűen elhagyja majd a hagyományos karosszériaformákat. A Mercedesnél egyelőre ugyan nincs szó erről, de az EQS után a felső-középkategóriába sorolható EQE elektromos modell is újraértelmezi a limuzin karosszériát. Az E-osztályhoz képest meglehetősen megosztó és futurisztikus a forma, a tervezők célja ugyanis a lehető legkisebb légellenállás elérése és a maximális helykihasználás volt. 

Így aztán az újdonság úgy nyújt 80 mm-rel több helyet hosszában, hogy a 4946 mm-ével alig 23 mm-rel múlja felül az aktuális E-osztályt.

A belső berendezés az EQS luxusmodellére hajaz, hiszen felárért itt is választható lesz az egész műszerfalat képernyőként használó MBUX Hyperscreen. A 141 cm széles üvegpanelt 650 fokon speciális eljárással formázzák, hogy torzításmentesen jelenítse meg az alá rejtett monitorok képét, de az is érdekes, hogy a rendszert kiszolgáló számítógép 8 processzormagot és 24 Gb RAM memóriát használ! A Mercedes emellett 12 rezgető aktuátort épít a monitorok mögé, hogy minden érintés olyan legyen, mintha hagyományos gombot nyomnánk meg. Természetesen a vásárlóknak számos lehetőséget kínál a Mercedes a pénz elköltésére, például légrugózás vagy négykerékkormányzás is választható – utóbbiból rögtön kétféle is rendelkezésre áll. 

Amíg az egyszerűbb rendszer 4,5 fokos kerékelfordulást tud, addig a drágább már 10 fokos értékkel büszkélkedhet, így az EQE fordulóköre 10,7 méteresre is csökkenhet.

Az újdonság abból a szempontból is érdekes, hogy teljes egészében újrahasznosított acélból készítik a karosszériát (a Salzgittertől vásárolják az alapanyagot), illetve a gyártástechnológia sem szokványos. Nem a fényezés után, hanem már a karosszéria összeállítása során hangszigetelő anyagok kerülnek a lemezek közé. A zajok utastérből való kizárását annyira komolyan vették, hogy még az elektromotort is beburkolják habból készített szövettel.

 

Az eredeti cikket ITT érheti el. 

Borítókép: Mercedes-Benz EQE (Fotó: Flickr) 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.