Kecskeméten kevesebb, mint 12 hónap alatt indították el a Mercedes-Benz EQB sorozatgyártását, ami azért nagy teljesítmény, mert az autóhoz 17 000 négyzetméterrel kibővítették a karosszériaszerelő-csarnokot.
Ennek oka, hogy a villanyautónál kicsit másként zajlik a „házasságnak” nevezett munkafázis, mert itt a hajtást és az akkumulátort egyszerre emelik be a karosszéria alá, illetve a minőség-ellenőrzésnél is van néhány olyan villanyautó-jellemző, ami külön figyelmet érdemel.
Mintegy 100 autót raktak össze a próbagyártás során, amelyekkel aztán mintegy 400 000 km-t tettek meg valós körülmények között és próbapályákon, a gyárban 59 elektromos töltőpontot telepítette, ebből 43 kifejezetten a gyártáshoz készült, a minőség ellenőrző állomáson 11-150 kW teljesítményű töltőket telepítettek, hogy szúrópróba-szerűen tudják vizsgálni az autókat.
Nem egyszerűen csak az orrot módosították, amikor villanyautót faragtak az MLB szabadidő-autóból, a B oszlop előtt az összes karosszériaelem új, a fényszóró körül extra tömítéseket helyeztek el a légáramlás javítása végett, megnövelték a tetőspoiler méretét és vezérelt nyitású szellőzőnyílások kerültek a lökhárító alsó részére.
A márka például azzal garantálja a megszokott minőséget, hogy speciális, csendesen és kevés vibrációval dolgozó klímakompresszort készített a villanyautó számára, a klímacsöveket pedig a különösen merev karosszériaélek mentén vezették el, hogy azok ne okozzanak vibrációkat.
Később lesz majd egymotoros, elsőkerékhajtású változat is, de a gyártásinduláskor a kétmotoros, 228 vagy 292 lóerő rendszerteljesítményű 4Matic változatokat szerelik, mindkettőnél 66,5 kWh kapacitású az akkumulátor, ami nagyjából 400 km-es hatótávolságot ígér a szabványos mérés szerint, a gyakorlatban ennél kevesebbel kell számolni.
A hatótáv maximalizálása miatt vezették be az intelligens motorfék-szabályozást, elmondták, hogy D Auto állásban (a kormány mögötti kapcsolófülekkel vezérelhető) a topográfiát és sebességhatárokat figyelembe véve állítja automatikusan az energia-visszatermelés mértékét, a gyakorlati próba során a meredek budai lejtőkön bizony begurult az autó – nem lett mérges, csak túlgyorsult, pedig még éles kanyar is következett…
Nekem tetszett, hogy a legerősebb motorfék állásban (D-) még erős lejtőn is érezhető lassulást lehet elérni.
A Mercedes-Benz EQB belseje megegyezik a belső égésű motorral szerelt változatokkal, eltérést az Electric Art felszereltség jelent, ahol rózsaarany díszeket és részben kárpitot találunk – a műbőr mellett újrahasznosított PET-palackokból készül a szövet –, egyébként itt is egyszerű feláras extra a harmadik üléssor.
Annak használatát 165 cm-es testmagasságig ajánlják, pohártartó és USB-C csatlakozó is jár az ide szorulóknak, a beszállásukat a 14 cm-es sínen tologatható második üléssor könnyíti meg.
A Mercedes-Benz EQB 300 4Matic indulóára 23 484 000 Ft.
Az eredeti cikk IDE kattintva olvasható.
Borítókép: Mercedes-Benz EQB (Fotó: Autómotor/Lővei Gergely)