Szépészeti kérdés – sérült felnik javítása tanácsadó

Egyre nagyobb a látványhangsúly az autófelniken, így az is egyre feltűnőbb, ha sérültek. Minél összetettebb a felület, annál nehezebb javítani.

null

Nem egy különleges alkalom, ha megsérül egy könnyűfém felni. Elég, ha egy párhuzamos parkolás során a szegélykövek egyike eláll a sortól, már karcolódhat is a keréktárcsa pereme. A korszerű könnyűfém felnik felületi bevonatrendszerének sérülékenysége lényegében azonos az autó fényezett lemezfelületeinek érzékenységével. S gyakorta a helyreállítása is hasonló munkafolyamatokat igényel. A felniken látható felületi sérülések komolyabb szerkezeti hibákról is vallhatnak. Nem mindegy, hogy egy peremsérülés a fent említett egyszerű parkolási hiba eredménye, vagy egy nagyobb sebességű kátyúba ugratás járulékos nyoma – olvasható az Autó-Motor cikkében.Ezért a sérült felniket érdemes megvizsgáltatni autószerelő, vagy gumis szakemberrel is, aki egyszerű módszerekkel ellenőrizheti, hogy deformálódott-e a keréktárcsa.

A deformált felni hatása vezetés közben is érezhető, hasonlóképp, mint a kiegyensúlyozatlan (vagy elfékezett) gumiabroncs, rázni fog az autó. Ez a kormányzott keréken lévő felni hibájánál jobban érezhető, a hátsó keréktárcsák hibái tovább sunnyoghatnak. A sérülés mértéke meghatározza a javítási megoldásokat is. A legjobb esetben csak felületi sérülések alakulnak ki, lényegében a bevonatrendszer hibájaként. Ez nemcsak csúnya, hanem a sérüléseknél megindulhat a korrózió és a bevonat leválása. A csak felületi hiba, amelynek a mélysége nem hatolt át a bevonatrendszeren, csiszolással, polírozással javítható. Akár úgy is, hogy a gumiabroncsot sem kell leszerelni a keréktárcsáról.

A teljes cikket IDE kattintva olvasható.

Borítókép: Illusztráció (Forrás: Pexels)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.