Régi idők hibridje

Az elektromos rásegítésű hibridek árnyékában élő LPG-s autók ma is életképes alternatívát jelentenek.

null

A 90-es években élte virágkorát a nagy fogyasztású autók gázüzemű átalakítása. A többek szemében barbárságnak számító átépítéssel sokan rengeteget spóroltak a benzinen, és az is kiderült, hogy nem kell tartani az LPG-rendszer veszélyeitől sem, bár a mélygarázsokban továbbra sem látják szívesen ezeket az autókat! Ettől függetlenül néhány márka ma is kínál gyárilag beépített szetteket szokásos garanciális feltételekkel – olvasható az Autó-Motor cikkében.

Például a Dacia és a Renault választékában is találunk ilyeneket, ezúttal a Cliót teszteltük, amely a modellváltás során az elődjénél kifinomultabb kisautó lett, ez minden rezdülésén érezhető. Valójában alig érezni a rezgéseket, vibrációkat, kifejezetten komoly autó benyomását kelti. Az ülései, az anyagai és a futóműve is franciás komfortszintet biztosítanak, és bár némi karosszériadőlés jellemző rá, kezelhetősége, viselkedése felveszi a versenyt a sportosabb hangolású riválisokéval. Az 1,0 literes turbómotor erős, nyomatékos és csendes, 3000-es fordulat felett hallható egy kissé a háromhengeres orgánum, de általában nem szükséges ebbe a tartományba forgatni. Ideális a fokozatkiosztás is, hatodikba csak országúton vagy autópályán érdemes kapcsolni. A 100 lóerős csúcsteljesítményt LPG-vel adja le, egyébként megegyezik a 91 lóerős változattal.

A teljes cikk IDE kattintva olvasható.

Borítókép: illusztráció (Forrás: Autó-Motor)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.