A szakember a Mobilitási hét egyik programjaként beszélt a baleset-megelőzésről. Bevezetésként elmondta, 75 halállal végződő közlekedési balesetnél helyszínelt az évek során. Leszögezte, a balesetek szinte kivétel nélkül emberi esztelenség miatt történnek.
Az előadást a megye útjain történt balesetek megrázó felvételeivel illusztrálta, valamint több videót is levetített, amit vagy baleseti helyszínelésen forgattak, vagy a megye útjain történt szabálysértéseket ábrázolt.
Pintér József elmondta, a baleset szó valamennyi betűje megfeleltethető egy olyan szabályszegésnek, amely bajhoz vezethet. Ezek a biztonsági öv használatának hiánya, alkohol, linkség, előzés, sebesség, elalvás, telefon. Hangsúlyozta, a súlyos kimenetelű balesetek megelőzéséért már az elindulás előtti beállításokkal sokat tehetnek a közlekedők. Az ülésmagasságnál arra kell figyelni, hogy a fejtető és a tetőkárpit közé beférjen az öklünk. Az ülés támláját közel függőleges helyzetbe érdemes állítani, ellenkező esetben egy ütközéskor az alsó hármas, négyes és ötös csigolya eltörhet.
Arra is felhívta a figyelmet, hogy a kormány és a sofőr térde között legalább egy ökölnyi távolságnak kell lennie, míg a kormány és a vezető mellkasa között legalább 25 centiméteres helyet kell hagyni. Ellenkező esetben a légzsák kárt tehet bennünk, mert 300 kilométer per órás sebességgel robban ki a kormányból és a műszerfalból. A fejtámla magasságának el kell érnie a sofőr fejtetőjét.
A biztonsági öv használata azért is alapvető, mert ezzel nemcsak magunkat, hanem utastársainkat is védjük. Az ülés és a pedál távolságánál arra kell figyelni, hogy ne teljesen nyújtott lábbal vezessünk, mert ez egy ütközéskor súlyos következményekkel járhat. Megjegyezte, a szabályos kormányfogás „9 óra 15 perc” állásnál van, mert ez az egyetlen kormányfogás, amikor úgy tudunk 180 fokot fordítani a kormányon, hogy nem kell azt elengednünk.
A Pintér József által készített videókban szereplő statisztikák szerint évente mintegy 600-an vesztik életüket közlekedési balesetben hazánkban, miközben a biztonsági öv és a légzsák együttesen ötven százalékkal képes mérsékelni a halálos kimenetelt.
Az eseményről készült képgaléria és az eredeti cikk ITT érhetők el.