Tavaly döntött úgy a kormány, hogy szükség van egy szélestörzsű polgári közlekedésben használható szállítógép beszerzésére, hiszen a COVID-járvány első hullámának egyik nagy tanulsága az, hogy Magyarországnak rendelkeznie kell megfelelő légi teherszállítási kapacitással. Ez elengedhetetlenül fontos, hiszen így biztosítható, hogy a jövőben is – járvány vagy egyéb feladat esetén – minden védekezéshez szükséges eszköz időben megérkezik Magyarországra– írja a Bács-Kiskun megyei hírportál, a baon.hu.
A minisztérium tavaly azt közölte, hogy a lehetőségeket alapos megvizsgálták és végül a Qatar Airways egyik Airbus A-330 200F típusú repülőgépet választották, amelynek szállítókapacitása az átalakított személyszállító gépek kapacitásának sokszorosa, és 7400 kilométert is képes repülni.
A típust kifejezetten teherszállításra tervezték, sokoldalú rakodórendszert kapott, többféle elhelyezési variációban képes kezelni a raklapokat és konténereket is.
Csütörtökön hosszú idő után újra a levegőbe emelkedett ez a repülőgép, amelyet a Wizz Air üzemeltet budapesti bázisán. A kecskeméti MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázison most láthatjuk először landolni ezt a különleges festésű gépet. Valószínűleg a hosszú állás utáni berepülés történik, mert a mai napon többször is megfordult a bázison rövid ideig – írja a LHKE Spotter Team közösségi oldalán.
Az eredeti cikk IDE kattintva érhető el.
Borítókép: lllusztráció (Fotó: YouTube)