A magyarbusz.info beszámolója szerint a Kravtex-Kühne csoport több mint 1,1 milliárd forint értékű projektjében európai összehasonlításban is a legkönnyebb és leghatékonyabb elektromos buszcsalád jön létre a gyártó közleménye szerint. A piaci vetélytársaknál 1,5-3 tonnával könnyebb buszokat azonos hatótáv eléréséhez 25 százalékkal kevesebb akkumulátorral kell felszerelni, ez a szóló kivitel esetén négy helyett három akkumodult jelent – olvasható a Komárom-Esztergom vármegyei hírportálon a kemma.hu-n.
Vármegyénk is profitált
Mint arról már beszámoltunk, a gyártó cég és a Volánbusz kapcsolata nem új keletű, hiszen a vállalat tavaly tavasszal kétszáz Credobus Econell 12 típusú, szóló kivitelű autóbusz leszállítására kötött keretmegállapodást az állami tömegközlekedési céggel. A járművek már jól ismert, megbízható gyártmánynak számítanak, hiszen csak ebből a típusból több mint ezer darab állt forgalomba a Volánbusznál az elmúlt években.
A Kravtex eddig összesen több mint 2500 Credobus márkájú autóbuszt adott át a közlekedési társaságnak, többek közt 47 darab Econell 18 Next típusú csuklós jármű is fiatalította a flottát. Ebből a típusból nyolcat helyeztek üzembe vármegyénkben: ötöt Esztergomban, hármat pedig Tatabányán.
A generálpartner nélküli fejlesztésnek köszönhetően az Electronell a leginnovatívabb, és messze a legmagasabb magyar hozzáadott értékű elektromos járműcsalád a gyártó szerint. Nemcsak a váz és az összeszerelés hazai: a fő rendszerelemek kiválasztása és adaptálása, valamint a kiemelt rendszerintegrációs- és szoftverfejlesztési feladatok is Magyarországon valósultak meg. Az Electronell modellek a Credobus saját erősáramú elosztójával, hajtásvezérlő szoftverével, valamint passzív hűtési rendszerével készülnek.
A Credobus kizárólag már bizonyított, prémium minőségű, és többségében európai márkájú komponenseket használ fel az autóbuszok megépítéséhez.
A számos más európai buszgyártó típusaiban is megtalálható akkumulátorcsomag, az ugyancsak széles körben alkalmazott hajtásrendszer, valamint a segédüzemi rendszerek mind a hosszú élettartamot, és a dízelüzemnél megszokott megbízhatóságot szolgálják.
A minap megkezdett, utasok nélküli gyártásközi futáspróbák és dinamikus vizsgálatok a következő időszakban folyamatosan zajlanak majd Győrben és a környező településeken, így ebben a régióban kis szerencsével bárki találkozhat az Electronell sorozat prototípusával.
A járművet – a típuscsaládnál újdonságot jelentő háromajtós kivitelen túl – leginkább a szokatlanul halk működéséről lehet majd felismerni,
kívülről ugyanis szinte lehetetlen megkülönböztetni az elektromos változatot a dízelüzemű Econell 12 Next kiviteltől, ráadásul az első példány a Credobusnál megszokott módon ezúttal is az elsődlegesen megcélzott üzemeltető, a Volánbusz flottaszínében készült.
A néhány hónapos tesztfolyamatot követően a Credobus Electronell 12 készen fog állni a szériagyártásra, és a tervek szerint még az idén követi a csuklós változat is.
Borítókép: Credobus Electronell 12 (Fotó: kemma.hu)