A PlayStation 5 számos olyan újdonsággal érkezik, amelyeket nem lehet átadni videókon vagy cikkeken keresztül. A legjobb az lenne, ha a vásárlók a megjelenésig hátralévő hetekben különböző eseményeken, áruházakban elhelyezett standoknál maguk is kipróbálhatnák, ez azonban szinte lehetetlen, amíg a világ számos pontján tombol a koronavírus-járvány. Ilyen körülmények között még nem jelent meg új konzolgeneráció, így nem csoda, hogy a Sonynak is rengeteg új kihívást kell leküzdenie.
Habár napra pontosan még nem tudjuk, hogy mikor jelenik meg a Sony új generációs konzolja, a PlayStation 5, azonban az biztos, hogy az idei ünnepi szezonra már a boltok polcaira kerül. A kiszivárgott információk alapján novemberi rajtra lehet számítani, és ha csak valami hatalmas csoda nem történik, a koronavírus-járvány addig még biztosan komoly tényező lesz világszerte.
De a Sony szempontjából talán még ennél is fontosabb (vagy inkább súlyosabb), hogy a járvány megnehezíti az induláshoz szükséges felkészülést, pedig a helyzet eddig sem volt egyszerű: a Bloomberg korábban például arról számolt be, hogy a tervezési folyamatok végét és a gyártás megkezdését is késleltette valamennyire, hogy a koronavírus miatt pár hónappal ezelőtt még viszonylag bizonytalan volt a kínai beszállítói partnerek elérhetősége.
Most már azonban csak körülbelül három hónap van hátra a PlayStation 5 megjelenéséig, így a Sonynak a marketinggel kellene foglalkoznia, hogy mindenkinek megmutassa, miért lesz érdemes beruházni az új konzolra.
Míg a Microsoft egyfajta „puha” generációváltást tervez, és a saját játékai egy ideig még Xbox One-ra is meg fognak jelenni (meg persze PC-re), addig a Sony a tőle megszokott módon ezúttal is élesen tervezi elkülöníteni a generációkat, és igyekszik majd a lehető legtöbb PS4-felhasználót a lehető legrövidebb idő alatt átterelni a PS5-re.

A probléma, hogy a grafikai előrelépés önmagában egyre kevésbé meggyőző. Ahogy a játékok grafikája fejlődött az elmúlt években, most már nem azonnal egyértelmű a generációk közötti szakadék, mint korábban.