Fotó segítségével kereshetünk több száz webáruház kínálatára

A divatkereső platform kereső szolgáltatását igénybe vevők 80%-a képernyőképeket használ termékek keresésére.

Forrás: MW2020. 11. 01. 14:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy éve indult a vizuális keresési alkalmazás, amely egy mobillal készített fotó vagy egy netről mentett kép segítségével több száz európai webáruház kínálatát teszi kereshetővé. A Glami.hu divatkereső platform kereső szolgáltatását igénybe vevő vásárlók 80%-a képernyőképeket használ termékek keresésére. A böngészőben és iOS, valamint Android applikációban is önálló modulként megjelenő szolgáltatás lehetővé teszi a vásárlóknak, hogy

mobillal készített fotó vagy egy netről lementett kép segítségével pillanatok alatt megtalálják a kiszemelt darabhoz leginkább hasonlító termékeket

a partner-webáruházak több mint egymillió terméket tartalmazó kínálatában.

Az alkalmazás keresése során a feltöltött képen látható ruházati cikkeket, kiegészítőket, cipőket az intelligens algoritmus vizuális megjelenésük szerint automatikusan egy-egy termékkategóriába sorolja, és megjeleníti a leginkább hasonlító ajánlatokat. A keresés akár több ezer kapcsolódó eredményt kínálhat, amelyeket a felhasználó talán soha nem talált volna meg egyedül, de legalább is biztosan sokkal több időt vett volna igénybe.

A vizuális keresés a fényképek Shazam-ja

A forradalmi mivolta abban rejlik, hogy a felhasználó sokkal kifinomultabban és sokkal eredményesebben kereshet, mint kulcsszavakkal. Mivel teljes egészében a megjelenésre támaszkodik, nincs szükség egyéb adatokra, például vonalkódokra, QR-kódokra, terméknévre. A képek alapján sokkal nagyobb a valószínűsége, hogy valóban azt a ruhadarabot találjuk meg, amelyet szeretnénk.

A felhasználói szokásokat illetően a vizuális keresés szolgáltatást igénybe vevők elsősorban divatbloggerek outfitjeit, valamint a hírességek fotóit használták a kereséshez. A felhasználók körében ugyancsak népszerű a technológia azon funkciója, amellyel egyetlen kattintással egyszerre rákereshetünk teljes „look”-ra, azaz összes képen látható ruhadarabra és kiegészítőre. Ilyen céllal a vásárlók előszeretettel keresnek tévésorozatok képkockáira, ezek közül is az egyik legnépszerűbb a Netflix „Stranger Things” című sorozata.

Már 320 millió felhasználó hallgat zenét ezen az appon

Vegyes sikerességűnek titulálható időszakot zárt a világ legnépszerűbb zenestreamelő szolgáltatása. A Spotify az idei harmadik negyedévben már 320 millió havi szinten aktív felhasználó, és ami üzletileg ennél fontosabb, 144 millió fizetős ügyfél felmutatásával büszkélkedhetett. Éves összehasonlításban ez 29 százalékos és 27 százalékos növekedést jelent – közölte az Origó.

Az óriási gyarapodását elsősorban a tizenhárom újabb piacra való belépése okozta, a Spotify szerint az oroszországi elérhetővé válása minden idők legerősebb piaci rajtja volt. Az óriási mennyiségű új felhasználó ellenére viszont a negyedéves bevétele csak 14 százalékkal emelkedett 1,98 milliárd euróra az egy évvel ezelőttihez képest, ráadásul sikerült összehoznia 101 millió euró veszteséget, míg tavaly ilyenkor 241 millió eurós profittal tudott villogni.

A veszteség magyarázata részben az, hogy a Spotify folyamatosan különleges ajánlatokkal próbálja becsalni az újabb fizetős ügyfeleket, emiatt az elmúlt negyedévben tíz százalékkal 4,19 euróra csökkent a felhasználónkénti bevételének mennyisége.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.