Már 320 millió felhasználó hallgat zenét ezen az appon
Vegyes sikerességűnek titulálható időszakot zárt a világ legnépszerűbb zenestreamelő szolgáltatása. A Spotify az idei harmadik negyedévben már 320 millió havi szinten aktív felhasználó, és ami üzletileg ennél fontosabb, 144 millió fizetős ügyfél felmutatásával büszkélkedhetett. Éves összehasonlításban ez 29 százalékos és 27 százalékos növekedést jelent – közölte az Origó.
Az óriási gyarapodását elsősorban a tizenhárom újabb piacra való belépése okozta, a Spotify szerint az oroszországi elérhetővé válása minden idők legerősebb piaci rajtja volt. Az óriási mennyiségű új felhasználó ellenére viszont a negyedéves bevétele csak 14 százalékkal emelkedett 1,98 milliárd euróra az egy évvel ezelőttihez képest, ráadásul sikerült összehoznia 101 millió euró veszteséget, míg tavaly ilyenkor 241 millió eurós profittal tudott villogni.
A veszteség magyarázata részben az, hogy a Spotify folyamatosan különleges ajánlatokkal próbálja becsalni az újabb fizetős ügyfeleket, emiatt az elmúlt negyedévben tíz százalékkal 4,19 euróra csökkent a felhasználónkénti bevételének mennyisége.