Így játszhatunk csúcsjátékokkal akár egy közepes mobilon is

Már jó ideje nagy divat okostelefonon játszani, napi szinten globálisan százmilliók választják a szórakozás ezen formáját.

Forrás: ORIGO.HU2020. 12. 12. 21:44
A kép illusztráció Forrás: PIXABAY
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Már egy jó ideje nagy divat okostelefonon, közepes mobilon játszani és túlzás nélkül állíthatjuk, hogy napi szinten globálisan százmilliók választják a szórakozás ezen formáját. A piackutatók felmérése szerint idén a piac nagysága elérheti a 70 milliárd dollárt, azaz több, mint 21 000 milliárd forintot. Ekkora értékben költenek az emberek játékokra, kapcsolódó szolgáltatásokra, gamer kiegészítőkre. Ezzel egyébként masszívan felülmúlja ez a szektor mind a hagyományos PC-s, mind a konzolos szegmenst, ami azért eléggé jól jelzi, hogy mekkora üzletről is van itt szó – írja az Origo portál.

Nem véletlen tehát, hogy az egyes piaci szereplők folyamatosan keresik az új és új megoldásokat annak érdekében, hogy minél több emberhez tudják eljuttatni a játékokat, illetve hogy fejlesszék a játékok minőségét mobilon is. A népszerű és megfelelő üzleti modellre épülő alkalmazások ugyanis igazi aranybányák a készítőik számára. Emellett a készülékgyártók is érzékenyen reagáltak és reagálnak a felhasználói igényekre. Az új telefonok tervezése során sok esetben kiemelt figyelmet fordítanak a játékosok elvárására is.

A kép illusztráció
Fotó: PIXABAY

Itt a kulcs a teljesítményen van, hiszen a jó, 3D grafikájú, effektekkel teletömött szoftverek futtatásához bizony erős hardver szükséges. Ennek pedig komoly, százezrekben mérhető ára van. A közelmúltban azonban megjelentek olyan szolgáltatások is, így például a Google Stadia vagy a Microsoft-féle Xbox Game Pass Ultimate, amelyek azt ígérik, hogy segítségükkel akár egy olcsó mobilon is lehet csúcsjátékokkal csapatni. És ez nem is túlzás, mint ahogy arról saját szemünkkel is meggyőződtünk.

A kulcsszó: Felhő

A megoldás az, hogy maga a játék nem a felhasználó telefonján fut, hanem egy (nagyon) távoli számítógépen, amely egy brutálisan erős hardvereket tartalmazó komplexumban kap helyet. A játékos csak a beérkező képet látja a saját készülékén, a kapcsolatot a számítógéppel pedig internetes kapcsolaton keresztül tartja.

Az ilyen megoldásokkal régóta kísérleteznek kisebb-nagyobb piaci szereplők, akik korábban rendre elbuktak. Az akadozás, illetve a hatalmas késleltetés miatt az ilyen jellegű szolgáltatások nem voltak életképesek. Ám a tapasztalataink szerint a Google és a Microsoft meg tudta oldani a felmerülő problémákat az elképesztő hardveres és hálózati kapacitásának köszönhetően. A tapasztalataink szerint a játékok e két cég szolgáltatásainál folyamatosan futottak, a késleltetés és a válaszidő pedig kellően alacsony ahhoz, hogy akár egy akció- vagy szimulátor programot is gond nélkül lehessen élvezni.

Mi kell hozzá?

Ahhoz, hogy valaki egy ilyen szolgáltatást vehessen igénybe elsősorban jó minőségű netkapcsolatra van szüksége. Egy hagyományos 4G-s mobilinterneten mind a Stadia mind a Game Pass Ultimate teljesen jól használható.

Emellett szükség van egy Bluetooth támogatású kontrollerre, amellyel a programok vezérelhetőek, hiszen ezen játékokat alapvetően külső játékvezérlőre, és nem a telefonok érintőképernyőjére szabták. Egy ilyen, periféria ma már akár néhány ezer forintért is beszerezhető. De igazán azok jók, amelyek rendelkeznek egy gyárilag kialakított bölcsővel a mobilok számára. Ilyen például a Samsung féle Glap, amit direkt a telefonokhoz terveztek.

A teljes cikk ide kattintva érhető el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.