A koronavírus okozta nehézségek ellenére szeptember és november között 190 középiskola mintegy hatezer diákjának honismereti osztálykirándulását támogatta a Rákóczi Szövetség – közölte a szervezet elnöke csütörtökön az M1 aktuális csatornán.

MTI/Komka Péter
Csáky Csongor elmondta:
szeptemberben a Kárpát-medencei országokban újraindult az oktatás, a lehetőséggel élve a Rákóczi Szövetség a nemzeti összetartozás évéhez és az október 23-ai nemzeti ünnephez kapcsolódóan hirdette meg honismereti diákutaztatási pályázatát. A járvány miatt a diákok csak saját országaikon belül utazhattak.

MTI/Komka Péter
Az osztályokat arra biztatták – tette hozzá -, hogy a 20. századhoz szorosan kapcsolódó történelmi helyeket keressenek fel.
A magyarországi diákok közül nagyon sokan látogattak el a recski kényszermunkatáborba, a Terror Háza Múzeumba, a pákozdi katonai emlékparkba, nézték meg a Kossuth téri nemzeti összetartozás emlékhelyét.
A kommunista diktatúra és a holokauszt emlékhelyei erősítik a diákok történelmi tudatát – hangsúlyozta a szervezet elnöke.
A jövő év a nemzeti újrakezdés éve lesz, a Rákóczi Szövetség bízik abban, hogy sokkal több programot hirdethet meg, személyes találkozásokkal, bepótolva az idén elmaradtakat is – mondta Csáky Csongor.
A XX. század magyar történelmi helyszíneire utazhattak a diákok
Hatezer középiskolás osztálykirándulását támogatja a Rákóczi Szövetség programja keretében – írja a boon.hu.
A Nemzeti Összetartozás Éve és az október 23-i nemzeti ünnep kapcsán idén is pályázatot hirdetett a diákok támogatására Rákóczi Szövetség, mely a magyar kultúra, a magyar nyelv és a magyar közösségek ügyét segíti immár három évtizede a Kárpát-medence és a világ magyarságának szolgálatában.
Az anyaországi és külhoni magyar fiatalokkal is foglalkozó szervezet szeptemberben meghirdetett Rendhagyó Diákutaztatási Programja keretében 190 kirándulást bonyolítottak le több mint hatezer diák részvételével szeptember és november között.
A szervezet célja – megfogalmazásuk szerint – a középiskolás korúak magyarságtudatának fejlesztése, hogy minél több olyan impulzus érje ebben a korban őket, ami abban segít, hogy magyarságukra értékként tekintsenek.
Rendkívüli helyzetben
A program céljaként a járványügyi szabályokhoz igazodva látogathatták a résztvevő diákok a magyar történelem meghatározó eseményeihez kapcsolódó belföldi helyszíneket.
Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.