Így készült az Ikarus és a Trabant!

Gyártósoron a Trabantok, félkész Moszkvics 412-esek a szalagon, utolsó simítások az IFA vezetőfülkén, rekordmennyiségben készülő mátyásföldi Ikarus buszok.

Forrás: origo.hu2021. 05. 17. 10:39
Budapest, 2020. október 3. Az Ikarus 55-ös autóbusz, közismert becenevén „faros“ restaurált példánya a Ferihegyi Ikarus találkozón az Aeropark repülõmúzeumban 2020. október 3-án. MTI/Szigetváry Zsolt Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szokatlan logisztikai megoldások a Trabant-üzemben, félkész Moszkvics 412-esek a szalagon, utolsó simítások az IFA vezetőfülkén, rekordmennyiségben készülő mátyásföldi Ikarus buszok. A Fortepan képein mutatjuk be a tervgazdaság néhány mozzanatát a KGST-ben, robotok helyett még szorgos szakikkal – olvasható az Origó cikkében.

Az Ikarus 55-ös autóbusz, közismert becenevén „faros” restaurált példánya a Ferihegyi Ikarus találkozón az Aeropark repülőmúzeumban 2020. október 3-án.
Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt

Ismerős az a szó, hogy hangulatjelentés? Fotóválogatásunkat ennek szellemében kell elképzelni: vidáman megy a munka – hiszen dolgozni csak szépen, ahogy a csillag megy az égen -, főleg exportra készülnek a termékek, dübörög az ipar, az elvtársak látogatóba érkeznek, mindenki elégedett. Illetve csak majdnem mindenki, mi magyarok biztosan nem, hiszen felsőbb utasításra nem gyárthattunk személyautót, bármennyire is erőlködtünk évtizedeken át, így maradt az Ikarus, a Rába, a Csepel, a kispesti Dutra és a hetvenes évek közepéig a motorkerékpár. Na, meg a Merkúr importmodellek.

Az eredeti cikket és még több képet IDE KATTINTVA talál.

Megújulva várja a nyitást a szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum

Megújulva várja a nyitást a szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum, az intézményben már elkezdték az 1992-ben létrehozott kiállítás megújítását. A több lépcsőben megújuló tárlat Budapest közösségi közlekedésének történetén kalauzolja végig a látogatókat a kezdetektől egészen napjainkig.

A múzeumok még országszerte zárva tartanak, a szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum azonban már készül a nyitásra. Az új közlekedéstörténeti kiállítás, amelynek ismertetőit a külföldi turisták miatt angolul is feltüntetik, kiemelt figyelmet szentel a BKV immár több mint fél évszázados történetének – olvasható a közleményben.

Mint írják, elsőként éppen a BKV múltját, korszakait, főbb járműtípusait, közlekedéstörténeti eseményeit ismertető kiállításrész készült el. A főváros arculatát a hetvenes-nyolcvanas években meghatározó BKV-s Ikarusokon, Ganz villamosokon kívül azonban olyan különleges közlekedési eszközök múltjába is bepillantást engednek, mint a százötven éves Sikló és az ötvenéves Libegő. A szervezők a szintén ötvenéves budapesti metróközlekedésről sem feledkeztek meg, az új tárlat az utastájékoztatás, vagy éppen a jegyértékesítés a kalauzoktól a jegyértékesítő automatákig tartó történetét is feleleveníti.

Az 1914-ben épített, egykori BHÉV-kocsiszín ma már műemléki épület, az itt létrehozott múzeum, amely öt kiállítóteremmel, bemutatócsarnokkal, szabadtéri kiállító területtel várja a közlekedés iránt érdeklődőket, jövőre lesz harmincéves. Az új kiállítás képi világát és információgazdagságát természetesen továbbra is kiegészítik majd a nosztalgiát ébresztő századfordulós, békebeli villamosok és egyéb patinás közlekedési eszközök. Az országos gyűjtőkörű muzeális gyűjtemény udvari, szabadtéri sínjein megtalálhatók a BHÉV egykori járművei és más, olyan unikumnak számító ipartörténeti emlékek, mint a Ganz-Hunslet metrószerelvény motorkocsijának prototípusa, a pécsi pótkocsiból épített sínhálózatmérő vagy a Mukiból épített síncsiszoló.

A múzeum egyébként is szezonálisan, április 1-jétől október 31-ig tart nyitva, amely most a járványügyi korlátozások miatt változhat. Bővebb információk a www.bkv.hu weboldalon találhatók – áll a közleményben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.