A komáromi hajógyár már hosszabb ideje fennmaradási gondokkal küzd, mivel az utóbbi években – részben a válság hatására – csökkentek a megrendelései. A hajógyár helyzetének mostani romlása mögött az áll, hogy vevőinek nehézségei támadtak a megrendelt hajók finanszírozásához szükséges lízingek, szerződések megkötésével. A finanszírozás biztosításáról a hajógyár is tárgyalásba kezdett több szlovákiai bankkal. Ezek eredményétől függ, hogy sikerül-e megmenteni a térség egykor legnagyobb munkáltatójának számító hajógyárat. Peter Bulla, a vállalat vezérigazgatója bizakodó a tárgyalások kimenetelét illetően.
„Több szlovákiai bankkal is intenzív tárgyalásokat folytatunk, remélhetőleg sikerül megoldást találni” – mondta az MTI-nek Peter Bulla. Hozzátette: a tömeges elbocsátást célzó kérvény szeptember 30-i dátummal számol, de addig semmilyen változás nem lesz a cég alkalmazottainak életében. A vállalatnak pillanatnyilag három hónapra elegendő megrendelése van. Ez alatt az idő alatt a vezérigazgató reményei szerint sikerül megoldást találni. A gyár alkalmazottai a vezérigazgatónál kevésbé optimisták.
A komáromi hajógyár több mint 110 éves múltra tekint vissza. A nagyvállalat, amelynek két évtizede még mintegy négyezer alkalmazottja volt, elsősorban a teherszállító hajók gyártásával és javításával foglalkozik. Akkoriban évi 13-14 hajó készült el az üzemben. A vállalat 1992-től állami tulajdonú részvénytársaságként működött, majd Csehszlovákia szétválása után Szlovákia egyetlen hajógyáraként üzemelt. Később több lépésben privatizálták. Alkalmazottainak számát az elmúlt években folyamatosan csökkentették. A legutóbbi tömeges elbocsátásra 2011 őszén került sor, akkor csaknem 200 dolgozót küldtek el. Alkalmazottainak jelentős része a régió magyar lakosságának köréből került ki.