Úgy látszik, megfordul a trend, és az óriás-repülőgépek helyett egyre inkább a kisebb, olcsóbban üzemeltethető utasszállítókat választják a légitársaságok. A Boeing például már jó ideje nem kapott új megrendelést a kultikus 747-es modellre, így valószínű, hogy a már megrendelt húsz gép legyártása után nem készül több a Jumbo Jetből. A vevők inkább a két hajtóműves 787 Dreamlinerek iránt mutattak érdeklődést.
A legnagyobb gépek iránti kereslet visszaesését mutatja, hogy az Airbus kétemeletes óriásgépéért, az A380-asért sem tolonganak a kuncsaftok, a típusra szintén nem érkezett megrendelés a párizsi légiszalonon. A modell legnagyobb üzemeltetője, az Emirates ráadásul csak akkor rendel az óriásgépből, ha a toulouse-i központú gyártó garanciát vállal a légitársaság által kért fejlesztésekre. Az Airbus és az Emirates elképzelései ugyanakkor távol állnak egymástól, így a 142 darabos megrendelés 2020-ig való teljesítésével vége szakadhat a modell történetének.
Az óriásgépek iránti kereslet megcsappanása mellett egy nemrégiben készült elemzés is arra enged következtetni, hogy a hosszú távú járatok üzemeltetése a következő 5-10 évben jelentősen átalakulhat. Az Aviation Week repülési szaklap a Bank of America – Merill Lynch elemzőivel vizsgálta meg, hogy mit szólnak a légitársaságok, lízingcégek a Boeing által javasolt új, közepes méretű repülőgéphez. Az Airportál.hu által idézett cikk szerint az NMA-nak (new mid-sized airplane, azaz új középméretű repülőgép), vagy a szakma által megelőlegezetten 797-esnek nevezett típus előzetes elképzelésként létezik, és 2025 körül állhat forgalomba. Lényegében a már nem gyártott 757-es és a rövidebb törzsű 767-es által hagyott piaci rést foglalná el, 250 fős utaskapacitással. A szaklap cikke szerint a cégek 78 százaléka érdeklődőnek mutatkozik, ám a Boeing szerint megvalósíthatónál négy évvel hamarabb szeretnének egy ilyen újfajta típust. Érdekesség, hogy a potenciális megrendelők többsége 250 ülésnél kevesebbet szeretne kétosztályos elrendezésben, és beérné 9200 kilométeres hatótávolsággal.