Ferihegyre érkezett a repülő, amellyel New Yorkba és Chicagóba utazhatunk

A lengyel LOT heti hat alkalommal repül majd Budapestről a két amerikai nagyvárosba.

Bodacz Péter
2017. 07. 07. 16:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

New Yorkba és Chicagóba indít közvetlen járatot jövő májustól a LOT Budapestről. A lengyel légitársaság heti hat alkalommal repül a magyar fővárosból a tengerentúlra. Az új desztinációkat ünnepélyes keretek között jelentették be a forgalmi célokat immár nem szolgáló Ferihegy 1-es terminál aulájában. Mint azt Rafal Milczarski, a LOT vezérigazgatója elmondta, hétfőn, csütörtökön, pénteken és vasárnap a New York-i JFK repülőterére, kedden és szombaton pedig a Chicago melletti O’Hare-re indul menetrend szerinti járat a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérről. A LOT erre a célra egy új Boeing 787 Dreamlinert telepít Budapestre, azaz Ferihegy lesz az első nem lengyelországi bázisrepülőtere a légitársaságnak. A gép egyébiránt 252 utas szállítására alkalmas. Ebből 213 hely turistaosztályú, a legolcsóbb retúrjegyek 136 ezer, illetve 138 ezer forinttól indulnak. A 21 prémium turista és 18 üzleti osztályú helyekért az alapár közel három–ötszörösét kell fizetni.

A légitársaság vezetője lapunk kérdésére kitért arra is, hogy a lengyel és a magyar állam diplomáciai segítséget nyújtott, és a két ország fejlesztési ügynökségei is kivették a részüket az előkészítő munkából, de a járatok piaci alapon működnek majd, azaz semmilyen támogatásban nem részesülnek. Megjegyezte ugyanakkor, arra számítanak, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség marketingkampányba kezd az amerikai piacon. Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója arról beszélt, hogy az előzetes felmérések szerint hatalmas piaci igény mutatkozik mind a két célállomásra, potenciálisan évi 160 ezer utasra lehet számítani a tengerentúli járatokon. Újságírói kérdésre kitért arra is, hogy a repülőtér egyébként minden új járat indulásakor kedvezményt biztosít a légitársaságoknak, így történik ez a mostani esetben is.

A 2018. május 3-ával induló tengerentúli járatoknak nemcsak a repülőteret üzemeltető Budapest Airport és a LOT tulajdonít kiemelt jelentőséget, hanem a magyar és a lengyel kormány is. Ezt példázza, hogy a tegnapi bejelentésen Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, valamint Mateusz Morawiecki lengyel miniszterelnök-helyettes is részt vett, aki az alkalomból Ferihegyen bemutatott LOT-Dreamliner fedélzetén érkezett a fővárosba.

Csaknem 1700 amerikai vállalat százezer munkahelyet tart fenn Magyarországon, a két ország közötti kereskedelem értéke pedig meghaladta az 5,5 milliárd dollárt – jegyezte meg köszöntőjében Szijjártó, aki szerint a járatok nyitása azt bizonyítja, hogy erős és kikezdhetetlen a visegrádi együttműködés. Mateusz Morawiecki a két ország kapcsolatának történelmi hagyományait hangsúlyozta, megjegyezve: céljuk, hogy diverzifikálják a gazdasági kapcsolataikat, és hogy egyre több befektetőt vonzzanak a régióba.

A LOT terveiről lapunk az elsők között számolt be a hét elején. A lengyel nemzeti légitársaság budapesti terjeszkedését több piaci tényező együttállása is segíti. Egyrészt a Budapest Airport régóta dédelgetett célja a közvetlen tengerentúli kapcsolat létrehozása; a Delta és az American Airlines a Malév 2012-es csődje után állította le a járatokat, mivel megszűnt egy sor átszállási lehetőség. Másrészt a LOT korábbi merész döntései után kénytelen előremenekülni. A társaság összesen egy tucat Boeing 787-es Dreamlinert rendelt a gyártótól, ám az interkontinentális járatok üzemeltetésére alkalmas gépek kapacitását csak nehezen tudják lekötni. A kísérletezésnek kedvez a kőolaj árának mélyrepülése is, így a hosszú távú járatokra a korábbiaknál lényegesen olcsóbban lehet kínálni a jegyeket.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.