Nemcsak a Budapest–New York járat jövő év eleji elindítását, hanem más együttműködést is tető alá hozott a LOT légitársaság a Budapest Airporttal a magyar és a lengyel kormány bábáskodása mellett: ágazati forrásaink szerint a „lengyel Malév” az Egyesült Államok nyugati partja – San Francisco vagy Los Angeles –, valamint a magyar főváros között is megteremtené a közvetlen légi összeköttetést. Emellett szó van arról is, hogy a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér a LOT bázisállomása lenne.
A lengyel nemzeti légitársaság budapesti terjeszkedését több piaci tényező együttállása is segíti. Egyrészt a Budapest Airport régóta dédelgetett célja a közvetlen tengerentúli kapcsolat létrehozása; a Delta és az American Airlines a Malév 2012-es csődje után állította le a járatokat, mivel egy sor átszállási lehetőség megszűnt. Másrészt a LOT korábbi merész döntései után kénytelen előremenekülni. A társaság összesen nyolc Boeing 787-es Dreamlinert rendelt a gyártótól, ám az interkontinentális járatok üzemeltetésére alkalmas gépek kapacitását csak nehezen tudják lekötni. (Az eddig leszállított hét repülő közül egy jelenleg is az Air Europa légitársaság megrendeléseit teljesíti.) A kísérletezésnek kedvez az is, hogy a kőolaj árának mélyrepülése kitart, így a hosszú távú járatokra a korábbiaknál lényegesen olcsóbban lehet kínálni a jegyeket.
Több jel is arra utal ugyanakkor, hogy a kedvező piaci környezet mellett a lengyel és a magyar állam is kiveszi a részét a két piaci szereplő – a Budapest Airport és a LOT – sikeréből: a New York-i járatot hivatalosan pénteken, a LOT Dreamlinerének budapesti bemutatásakor jelenti be a géppel érkező Mateusz Morawiecki lengyel miniszterelnök-helyettes, valamint Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter. Ráadásul eddig nem cáfolták azokat a sajtóértesüléseket sem, amelyek szerint a két ország kormányának szoros együttműködése is kellett a lengyel légitársaság piacszerzéséhez. Tény emellett, hogy a járatindítás fő nyertese a Budapest Airport, hiszen heti öt-hét New York-i járat indítása azt jelenti, hogy az utakra Ferihegyen készítik fel a gépet. Ráadásul naponta akár több mint félezerrel nőhet a repülőtéren megforduló utasok száma, a Dreamlinerek kapacitása ugyanis 253 fő.