Leállt a Boeing, lassít az Airbus

Nemcsak az autógyárak álltak le a világjárvány miatt, de a személyszállító repülőgépek gyártói is szüneteltetik vagy csökkentik tevékenységüket.

2020. 04. 11. 16:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Leállította a napokban a Boeing a Dél-Karolina államban lévő charlestoni végösszeszerelő sorokat, ezzel nem maradt egyetlen működő üzeme sem. A 787 Dreamlinereket összeszerelő charlestoni üzem határozatlan időre bezár. Brad Zaback alelnök, a típus programjának felelőse azt mondta, elkötelezettek a munkavállalók egészsége és biztonsága iránt, és figyelembe véve a koronavírus-járvány egészségügyi, valamint a légiközlekedésre gyakorolt hatásait, a gyár leállítása mellett döntöttek. A távmunkában teljesíthető feladatokat az érintettek a továbbiakban otthonról végzik, a többiek először fizetett szabadságra mennek, utána pedig állami bérkiegészítésben részesülhetnek. A leállás ideje alatt a cég folyamatosan fertőtleníti majd a gyártócsarnokokat és ellenőrizni fogja a beszállítói hálózatot.

A Boeing eközben továbbra is küzd a szoftverhiba miatt földre parancsolt típusa, a 737 MAX kijavításán. Az úgynevezett átesés elleni rendszer frissítésével elvileg elkészült már a gyártó, sőt több tesztrepülés is lezajlott már. A kötelező hatósági berepüléseket az idén tavaszra tervezték legutóbb, de hivatalos források úgy vélik, ezeket májusnál előbb nem kezdhetik el. A MAX másik problémás pontja a kábelezés, ez ügyben a korábbi ellenkezése után a Boeing a gépek átszereléséről döntött, az amerikai légügyi hatóság, az FAA utasítására – tette közzé az Airportal.hu. A MAX a légitársaságok által legnagyobb számban vásárolt keskenytörzsű típus, amelynek hiányában számos légitársaság volt kénytelen csökkenteni járatainak a számát, egyes fuvarozók pedig a Boeing helyett az Airbus-t választották.

Mindamellett az európai Airbus is csökkenteni kényszerült kapacitásait. A vállalat még a világjárvány előtt azt tervezte, hogy Toulouse-ban, az A380-as gyártósor helyén új összeszerelő részt létesítene, mivel az A321 neo gépekre hatalmas volt a kereslet. A vállalat azonban egyelőre letett erről a tervéről. A korábban gyártott A380-as gépsor leállítása a tervek szerint halad, de a helyén egyelőre nem kezdik el az új, gyártáshoz szükséges szerszámokat és gépeket felszerelni. További részleges gyárleállísokat is bejelentettek az elmúlt időszakban. Így április 29-ig nem üzemel az USA Alabama államában lévő mobile-i végösszeszerelő sor, ahol A220-asokat és A320-asokat gyártanak. Emellett a szárnyalkatrészeket készítő brémai Airbus-gyár április 27-ig nem fog kinyitni.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.