A tárca várakozásai szerint a támogatásnak köszönhetően a Magyarországon vasúton szállított áru mennyisége stabilizálódik, középtávon növekedhet is.
Ennyi volt, kalauzból már nem sok lesz a MÁV járatain
Viszont drágul a pótdíj.
A tárca várakozásai szerint a támogatásnak köszönhetően a Magyarországon vasúton szállított áru mennyisége stabilizálódik, középtávon növekedhet is.
Az egyeskocsi-forgalomban telephelyenként egy vagy néhány teherkocsinyi árut gyűjtenek össze, és azokból a célállomásnak megfelelően rendezik össze a vonatokat. A lehetőséggel több mint hétszáz cég, köztük állami tulajdonú és stratégiai jelentőségű társaságok (például gyógyszer- és vegyipari, energetikai vállalatok, erdészetek), számos kis- és középvállalkozás él Magyarországon. Pusztán piaci alapon azonban a szolgáltatás nyújtása nem kifizetődő, az elmúlt években éves szinten mintegy hatmilliárd forintnyi üzemi veszteséget termelt. A kialakult helyzet akár a tevékenység megszűnését is magával hozhatta volna, a vasúton fuvarozott árumennyiség közel ötödét közútra terelve.
Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár a közlemény szerint elmondta: „A kormány a nemzetgazdaság egésze szempontjából kiemelkedő jelentőséget tulajdonít a környezetkímélő és energiahatékony vasúti árufuvarozásnak. A közlekedési módok közötti munkamegosztásban a vasút részaránya több mint egy évtizede 18 százalék körül mozog Európában, a magyar érték az átlagos szint körül alakul. E részarány növeléséhez a vállalkozó vasúttársaságok erőfeszítésein túl kezdeményező kormányzati szerepvállalásra van szükség a pénzügyi támogatások szintjén is.”
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közleménye ismerteti: a kormánydöntés alapján az egyeskocsi-forgalom 2021-ben 3,7 milliárd, a 2022–2025 között időszakban éves szinten 6,4 milliárd forint vissza nem térítendő forrással támogatható.
A nemzetközi példák azt mutatják, hogy az állami hozzájárulás hatására a szegmens működése stabilizálódik és kiszámíthatóvá válik, így idővel egyre több magánvasúti társaság nyújthat szolgáltatásokat partnereinek. A középtávon becsülhető 2-4 százalékos forgalomnövekedés fokozza a szektor GDP-termelő képességét, hozzájárul a távolsági közúti teherszállítás egy részének vasútra tereléséhez – tudatták.
Mosóczi László hozzátette: „A vasúti árufuvarozás szén-dioxid-kibocsátása egységnyi szállítási teljesítményre vetítve mindössze hetede a közúti szállításénak. A forgalom megtartásával, vasútra terelésével Magyarország többlet CO2-kvótákhoz juthat, amelyeket szabadon felhasználhat vagy értékesíthet. A támogatás társadalmi egyenlege ezen felül azért is pozitív, mert az állami szerepvállalás ezres nagyságrendben biztosítja az ágazati munkahelyek megőrzését. A kormány az új lehetőséggel fenntartja és elősegíti a magyar vállalkozások bekapcsolódását a hazai és a nemzetközi kereskedelembe.”
Az állami támogatás az Európai Bizottság jóváhagyásával nyújtható, az innovációs tárca haladéktalanul megindítja az egyeztetési folyamatot. Az új rendszer bevezetésének várható időpontja 2021. június elseje. A minisztérium emellett vizsgálja a vállalati ipartelepek csatlakozó vágányai korszerűsítésének, a vasúton is szállítható daruzható félpótkocsik beszerzésének finanszírozási, ösztönzési lehetőségeit is – olvasható az ITM közleményében.
Viszont drágul a pótdíj.
A gazdasági kormányzat idén öt dolgot szeretne a tavalyi visszaesés után helyreállítani.
A Marina City területén a tervek szerint a következő években több ütemben több mint 2500 lakás épül fel.
Tavaly előtt háromezer milliárd forint értékben igényeltek Széchenyi Kártya hitelkonstrukciót.
Dráma Sopron felett: villám csapott egy utasszállítóba
Szüzessége elvesztéséről beszélt Tóth Andi
„Kóbor János és Benkő László forog a sírjában” - Molnár György őszintén beszélt Cikivel való rossz viszonyáról
Ingatlan-kisajátítás: áll a bál Józsefvárosban – előkerült egy videó, ami mindent megváltoztat
Iszonyú pusztítás történt a Deák téren, lehangoló a látvány
Egész Európa arról beszél, mi történt Brüsszelben
Majd kiesnek a szűk felsőből Penélope Cruz hatalmas mellei
Ázsiai BL: véget ért az Al-Hilal győzelmi szériája
A hajszolt életvitel nem lehet kifogás, vedd komolyan a vashiányt (hirdetés)
Káposztás kofta, sült szeretetgolyók fűszeres paradicsommártásban -receptvideó (hirdetés)
Milák Kristóf és Kós Hubert számára is fontos hír érkezett Amerikából
Budai Gyula feljelentést tett, Szabó Tímea szerint szép lett a Lánchíd + videó
Viszont drágul a pótdíj.
A gazdasági kormányzat idén öt dolgot szeretne a tavalyi visszaesés után helyreállítani.
A Marina City területén a tervek szerint a következő években több ütemben több mint 2500 lakás épül fel.
Tavaly előtt háromezer milliárd forint értékben igényeltek Széchenyi Kártya hitelkonstrukciót.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.