Meglepően nyugodtan fogadta Németország a német vezetésű EU terveit a járműipar elektromos meghajtásra való átállításáról. Legalábbis a német sajtóban kevés nyoma van annak, hogy Európa legversenyképesebb szektorának élet-halál kérdései kerültek most az asztalra. Mint ismert, az unió jelenleg érvényben lévő szabályai szerint sem lehet kizárólag belső égésű motorokkal teljesíteni a kilométerenkénti 95 grammos szén-dioxid-kibocsátási átlagot, és Ursula von den Leyen bizottsági elnök a minap azt jelentette be, hogy a további szigorítások előbb lépnek életbe és drasztikusabbak lesznek, mint korábban tervezték. Bár a német autógyártók szövetsége, a VDA közzétette a tiltakozását, az nem keltett különösebb visszhangot.
Költségvetés: fenntartható az adósságfinanszírozás
A közvetlenül a lakosságnak értékesített állampapírok növelik a belföldi befektetői bázist.