A koronavírus-járvány miatti korlátozások feloldásával nemhogy csökkent volna, hanem tovább növekedett a kártyaelfogadói forgalom, a tranzakciók száma és az átlagos tranzakcióösszeg is – állapította meg az OTP Bank friss elemzésében a június végi adatai alapján. Ehhez hozzájárulhatott az a jogszabályváltozás is – utal rá a hitelintézet –, amelynek értelmében
2021. január 1-jétől kezdődően minden online pénztárgéppel rendelkező vállalkozásnak biztosítania kellett az elektronikus fizetés lehetőségét vásárlói részére.
Ám sok kisvállalkozás – éppen a korlátozások miatt – év elején még szüneteltette a működését, vagy egyébként is szezonálisan üzemeltette a cégét, ezért csak később, év közben tette lehetővé az elektronikus fizetést.
– Már az elektronikus fizetés lehetőségét kötelezővé tevő jogszabályváltozás kihirdetésekor felkészültünk a kereskedők fokozott érdeklődésre. A korábbinál lényegesen több termináligénylés miatt ugyan előfordulhattak kisebb késések, de minden esetben igyekeztünk kielégíteni a hirtelen jelentkező keresletet – mondta Hideg Noémi, az OTP Bank kártyaelfogadás-szolgáltatás és ATM menedzsmentvezetője. Jelezve, hogy továbbra is több megoldást kínálnak azoknak a kereskedőknek és szolgáltatóknak, akik még keresik a megfelelő módszert az elektronikus fizetés biztosítására.

Az újranyitást követően megélénkült a kiskereskedelmi forgalom és az elektronikus fizetési megoldások iránt is megnőtt a kereslet. Az első negyedévben a forgalom volumenében 12 százalékos, míg a tranzakciók számában 3 százalékos növekedés történt az OTP Bank termináljain. A forgalom dinamikus bővülése a második negyedévben is folytatódott, meghaladta a 20 százalékot, és ezzel párhuzamosan emelkedett az átlagos tranzakcióösszeg is – foglalta össze a hitelintézet a legfontosabb statisztikai adatokat. Ha a kihelyezett terminálok számát vizsgáljuk, elmondható, hogy a tavalyi év első feléhez képest az idei első fél évben 10,5 százalékkal emelkedett az OTP Bank által kihelyezett POS-terminálok száma.
A bank szakértői arra számítanak, hogy a következő időszakban fokozatosan, enyhén csökken majd az internetes vásárlások részaránya, de a személyes fizetések száma és azok értéke emelkedni fog, főleg az olyan járványnak kitett szektorokban, mint a turizmus vagy a vendéglátás. Tavaly szeptember óta az OTP ügyfelei elérhetik a SimpleBusiness alkalmazást, amelynek segítségével a kártyaelfogadás és az azonnali átutalás POS-terminál telepítése nélkül is lehetségessé vált. A szolgáltatáshoz kapcsolódó szerződések felét tavaly decemberben kötötték, de továbbra is nagy az érdeklődés a megoldás iránt. A 30 millió forint feletti éves árbevételű és kafetériakártyát is elfogadó vállalkozásoknak az OTP-csoport a POS-terminál igénylését, míg az alacsonyabb forgalmú cégek számára a SimpleBusiness mobilalkalmazás használatát javasolja.