Szintetikus kerozin vagy hidrogén? Mindkettő – jelentette ki Jorgo Chatzimarkakis, a Hydrogen Europe vezérigazgatója az Aero.de kérdésére. Az iparág számára a hidrogénre való átállás az EU zöldfordulatának a legvalószínűbb forgatókönyve.
Az Airbus és a CFM International egy A380-as repülőgépet alakított át hidrogénes tesztrepülőgéppé,
a Pratt & Whitney új technológiákat tesztel a hidrogén turbinahajtóművekben történő közvetlen égetésének hatékonyabbá tételére, a H2FLY és a Deutsche Aircraft pedig egy Dornier 328-as repülőgépet kíván üzemanyagcellás meghajtással felszerelni. Ez csak néhány példa, a hidrogénüzemű repülőgépekkel kapcsolatos jelenlegi kutatási és fejlesztési projektek listája igen hosszú.
De megoldhatja-e a hidrogén a repülés klímaproblémáját? – A kilátások adottak – mondta Jorgo Chatzimarkakis, a Hydrogen Europe vezérigazgatója. – Ráadásul nem nagyon van más alternatíva.
Akkumulátorokkal ugyanis nem lehet repülni, legalábbis nagyobb távolságokon és nagyobb repülőgépekkel nem.
A Hydrogen Europe több mint 350 vállalatot, 20 uniós régiót és 30 nemzeti szövetséget tömörítő szövetség. A tagok közé tartozik az Airbus, az MTU Aero Engines és a Linde.