Tovább emelkedett a Szép-kártyás költések aránya az élelmiszerüzletekben, ahol húsvét havában, azaz áprilisban a kafetériajuttatások közel kétharmadát használták fel a pihenőkártyák tulajdonosai – közölte a K&H, emlékeztetve, hogy a február óta érvényes lehetőség továbbra is adott, mivel a kormány július elsejéig meghosszabbította a rendelkezést, amely szerint az élelmiszerüzletekben is felhasználhatók a Szép-kártyák.
A népszerű intézkedés a kiskereskedőknek is hasznot hoz, amelyek közül az elmúlt négy hónapban ötezren – köztük az infláció miatti áremelések miatt érzékenyebb kisebb, önálló boltok is – csatlakoztak a bank által kibocsátott kártyák elfogadóhelyi hálózatához, amely mostanra országos szinten több mint 39 ezer lehetőséget fed le.
A munkavállalók béren kívüli juttatásának élelmiszerbolti felhasználása berobbantotta a Szép-kártyás költekezést az előző évhez képest,
mivel áprilisban 63 százalékkal, a teljes február–március–áprilisi időszakban pedig 77 százalékkal nőtt a felhasznált összegek aránya, miközben az elmúlt három hónapban a költések összege meghaladta a 7,5 milliárd forintot.
Ezen belül hónapról hónapra egyre nagyobb – februárban 24, márciusban 28, áprilisban pedig már 29 százalék – volt az élelmiszerre fordított kiadások pihenőkártyás összege.
A bank arra számít, hogy júliusig fennmarad ez a tendencia.
A pihenőkártya ezzel együtt megtartotta eredeti küldetéséhez kapcsolódó népszerűségét, mivel a turizmusban, vendéglátásban a negyedik hónap során 16 százalékkal, míg az elmúlt három hónapban 29 százalékkal emelkedett a felhasznált pénzösszegek aránya.
– A cégek a növekvő bérek mellett várhatóan egyre inkább élni fognak ezzel a béren kívüli juttatással a dolgozók megtartása, ösztönzése érdekében
– állapította meg a K&H.
Hozzátették: a gyengülő forint és a növekvő energiaárak miatt az elkövetkező időszakban látványosan megugorhat a külföldi nyaralás költsége, ezért idén ismét a belföldi turizmusé lehet a főszerep a nyári szezonban.
(Borítókép: Egyre nő a pihenőkártyák népszerűsége. Fotó: K&H)